Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Розвиток та розміщення залізничного транспорту України» (ID:9488)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       12 стр.
Размер в архиве:   28 кб.

Курсова робота


з дисципліни: Розміщення продуктивних сил

на тему: “Розвиток та розміщення залізничного транспорту України”


7.050107 Економіка і право




Київ 2001



План





Вступ


Транспорт — найважливіша ланка у сфері економічних стосунків. Він бере участь у створенні продукції та
доставці її споживачам, здійснює зв'язок між виробництвом та споживанням, між різними галузями господарства,
між країнами та регіонами.

Він впливає на розвиток господарства і як споживач металу, енергії, деревини, гуми, інших продуктів. На нього
припадає значна частина основних виробничих фондів та промислово-виробничого персоналу. У світі в системі
транспорту працює понад 100 млн чол.

Транспорт — це комплекс, що складається з окремих видів: залізничного, морського, річкового, автомобільного,
трубопровідного та повітряного. У них свої особливості, переваги, вади та сфера застосування. Вони взаємодіють
між собою і становлять транспортну систему, що розвивається під впливом господарства у цілому та окремих його
галузей. Найбільший вплив на транспорт справляє промисловість, бо вона формує основні вантажопотоки.
Транспортний фактор є одним з вирішальних при розміщенні промислових підприємств.

Безпосередньо з транспортом пов'язані зовнішня та внутрішня торгівля. Обсяг вантажообороту з закордонними
країнами залежить від економічних стосунків з цими країнами. У внутрішній торгівлі цей вантажооборот залежить
від багатьох факторів: територіальної організації торгівлі, особливостей товарних ресурсів, розмірів та складу
товарообігу, концентрації населення як споживача роздрібного товару та ін.

Залізничний транспорт надзвичайно важливий для внутрішніх перевезень. Система залізниць світу склалась на
початку XX ст. Протягом перших десятиріч їхня довжина то збільшувалась, то скорочувалась. Скорочення припадало
на період економічних криз, а також на загострення конкуренції з іншими видами, перш за все — автомобільним
транспортом. Визначний вплив на скорочення залізниць мала зміна напрямків вантажопотоків. З експлуатації
знімались малозавантажені паралельні лінії та дрібні відгалуження, але загальна конфігурація залізниць не
порушувалась.

Довжина залізниць світу становить приблизно 1,3 млн км. Більше половини експлуатаційної довжини припадає на
розвинені країни і лише 1/5 — на ті, які розвиваються.



1. Роль і місце залізничного транспорту в транспортній системі України


Залізничний транспорт, беручи участь у виробничих процесах як складова сфери товарообороту, є однією з
найважливіших базових галузей народного господарства, діяльність якого має винятково важливу роль для держави
і суспільства. Геополітичне становище України визначає тепер і в доступній для огляду перспективі ключову роль
саме залізничного транспорту у піднесенні економіки країни, забезпеченні її стійкого функціонування; воно є
однією з найважливіших гарантій національної незалежності країни та підвищення життєвого рівня її громадян.

Для ряду регіонів України залізниці є сьогодні практично найнадійнішими транспортними комунікаціями. Рівень
транспортної забезпеченості всіх регіонів України підтверджує наявність об'єктивних критеріїв для віднесення
залізничного транспорту до сфери суспільне важливої діяльності і законодавчого визнання його державним
монополістом у транспортному комплексі України.

За рівнем виконуваних обсягів перевезень залізниці України належать до найбільших у країнах Європи. Питома
вага перевезень залізничного транспорту України у вантажообороті всіх видів її транспорту перевищує 43 %.
Перевізна робота, здійснювана на дорогах України, майже дорівнює обсягу, виконуваному залізницями країн ЄС,
разом узятих.

З даних таблиці 1 видно, що розгорнута довжина залізничних ліній зазначених європейських країн перевищує
існуючі в Україні в 4,2 раза, рівень перевезень вантажів на одного жителя в Україні — в 3,3 раза вищий від
його сумарного значення по даних країнах. Це свідчить про вищий ступінь вантажонапруженості й інтенсивності
завантаженості залізничних ліній України порівняно з європейськими.

Функціональні взаємозв'язки у межах укладеної багатогалузевої виробничо-господарської системи визначаються
високим ступенем транзитності в характері вантажної та пасажирської роботи шести залізниць України.

В обсягу вантажних перевезень — здебільшого масові вантажі (понад 60 %), транспортовані великими партіями на
значні (понад 600км) відстані. Близько 80 % вантажів перевозиться у межах двох і більше залізниць.

Тільки на двох залізницях, Придніпровській і Донецькій, завантаженість перевезень у місцевому сполученні
перевищує 20 % від загального їхнього обсягу. Фактично всі залізниці України транзитні: у переважній більшості
випадків обсяг їхніх перевезень формується за межами кожної з них.

Таблиця 1

Порівняльна характеристика роботи залізниць України і залізниць деяких країн Європи за 1999 р.



Назва країни




Довжина залізн. ліній (тис км)




Вантажо-


оборот (млрд ткм)




Пасажиро-оборот (млрд пас -км)




Приведений вантажо-оборот (млрд. т)




Перевезення вантажів на 1 мешканця (ткм)




загрузка...
© 2007-2020 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel