Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Конт по микроек » (ID:8578)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       11 стр.
Размер в архиве:   68 кб.

Конт по микроек

Вар 8

22 стр ЗМІСТ




1. Визначення оптимального плану виробництва та індивідуальної кривої пропозиції в умовах досконалої
конкуренції


В якій би ринковій структурі не діяла фірма, вона повинна вирішити для себе два важливих питання:

1. Чи слід їй взагалі залишатися в галузі і виробляти продукцію чи припинити існування?

2. Якщо залишатися в галузі, то в якому обсязі випускати товари і послуги?

Підприємець приймає рішення зупинити виробництво і ліквідувати фірму, коли бізнес починає приносити збитки,
тобто сумарна вартість виробництва перевищує сумарну виручку (ТС  TR). Приймаючи рішення про ліквідацію фірми,
підприємець повинен мати на увазі, що при повному припиненні виробництва його витрати будуть дорівнювати
постійним витратам (він повинен розрахуватися по всім своїм зобов’язанням – орендна плата, кредит тощо). Тому,
якщо придбання змінних ресурсів дозволяє виробляти якийсь обсяг продукції, виручка від продажу якого покриває
всі змінні витрати (TR  ТVС) і хоча б частину постійних витрат, то підприємцю необхідно продовжувати
виробництво. При закритті фірми витрати складатимуть TFC, але якщо частина постійних витрат покривається за
рахунок виручки від продажу випущеної продукції, то більш вигідно продовжувати функціонування, так як при
цьому витрати будуть нижчими за TFC. Якщо ж сумарна виручка менше змінних витрат (TR  ТVС) за будь-якого
обсягу виробництва, то фірма більше втрачає, виробляючи товари, ніж припиняючи виробництво.

Наприклад, TFC = 10 тис. грош. од. на місяць. Крім того, фірма наймає робітників, купує сировину, використовує
електроенергію, тобто TVC = 30 тис. грош. од. Таким чином ТС = TVC + TFC = 40 тис. грош. од.

Нехай загальна виручка фірми (TR) складає 35 тис. грош. од. Оскільки TR  ТС (35  40), то фірма має збитки в
розмірі 5 тис. грош. од. Але підприємству слід продовжувати виробництво, так як за рахунок виручки повністю
покриваються TVC (30 тис. грош. од.) і частина TFC (5 тис. грош. од.). Якщо ж виручка буде меншою за
30 тис. грош. од., не покриються TVC, а збитки перевищать TFC, то вигідним буде закрити виробництво.

Звідси витікає:

ПРАВИЛО 1: фірма повинна припинити виробництво, якщо сумарна виручка від продажу будь-якого обсягу її
продукції не перевищує змінних витрат виробництва цієї кількості товарів і послуг, тобто TR  ТVС.

У випадку, коли всі одиниці товару продаються за однаковою ціною, обидві частини цієї нерівності можна
поділити на величину обсягу виробництва Q, і правило 1 одержує іншу інтерпретацію: фірма повинна припинити
виробництво, якщо ціна товару не перевищує середні змінні витрати, тобто Р  АVС.

Якщо фірма приймає рішення продовжувати виробництво, тобто якщо TR  ТVС, то вона повинна вирішити, який обсяг
продукції виробляти. Якщо додатково вироблена одиниця товару дає фірмі виручку, що перевищує вартість
виробництва цієї одиниці, то фірма одержує від випуску цієї одиниці прибуток. В такому випадку необхідно
виробляти цю одиницю товару, розширювати виробництво і збільшувати прибуток. Однак, якщо чергова одиниця
товару приводить до зниження прибутку, то фірма повинна припинити нарощування обсягу виробництва, оскільки,
згідно закону спадної віддачі ресурсів (зростаючих граничних витрат), подальше розширення виробництва буде
тільки збільшувати граничні витрати і зменшувати граничну виручку.

ПРАВИЛО 2: щоб одержати максимальний прибуток, фірма повинна виробляти такий обсяг продукції, при якому
гранична виручка дорівнює граничним витратам (MR = MC).

Ці правила носять для фірми загальний характер. Вони прийнятні незалежно від того, на ринку якого типу діє
фірма, і називаються універсальними правилами ринкових структур.

Конкуренція в перекладі з латині означає “зіштовхуватися”. В економічній теорії досконалою конкуренцією
називають таку форму організації ринка, за якої виключені всі види суперництва як між продавцями, так і між
покупцями. Таким чином, теоретичне поняття досконалої конкуренції є фактично запереченням звичайного для
ділової практики і повсякденного життя розуміння конкуренції як суворого суперництва економічних агентів.
Досконала конкуренція є досконалою в тому сенсі, що при такій організації ринку кожне підприємство зможе
продати по даній ринковій ціні стільки продукції, скільки забажає, а на рівень ринкової ціни не зможе вплинути
ні окремий продавець, ні окремий покупець.

Традиційно виділяють характерні риси ринку досконалої конкуренції:

багато продавців і багато покупців;

продукція однорідна;

кожна фірма має дуже невелику частку загального випуску продукції на ринку, менш 1%;

фірма не цікавиться виробничими рішеннями своїх конкурентів;

інформація доступна;

вхід на ринок і вихід з нього – вільні.

Якщо розглядати повністю конкурентний ринок якоїсь продукції, то рівноважні ціна і обсяг на ньому
встановлюються внаслідок взаємодії великої кількості конкуруючих учасників як з боку попиту, так і з боку
пропозиції (рис. 1 (а)).

Спроба окремої фірми підвищити ціну на свою продукцію буде проігнорована іншими фірмами внаслідок, по-перше,
абсолютної ідентичності продукції, яка однаково доступна покупцям, і вони не будуть платити більше за те, що
можна купити за нижчою ціною, а по-друге, внаслідок дуже малої частки окремої фірми в загальногалузевому
обсязі продажу, що не дозволяє їй вплинути на поведінку решти конкурентів. Зниження ціни порівняно з
рівноважною на конкурентному ринку також неможливе, оскільки виробництво при нижчій ціні реалізації буде
збитковим для виробника. Внаслідок цього попит на продукцію окремої фірми на ринку досконалої конкуренції є
абсолютно еластичним, а відповідна крива попиту є горизонтальною лінією, що відповідає рівноважній ціні на
галузевому ринку (рис. 1 (б)). Через це фірма на досконало конкурентному ринку є ціноодержувачем. Для неї
виконується рівність P = AR = MR.


Рис. 1. Ринок досконалої конкуренції: а) встановлення ринкової ціни;

б) попит на продукцію окремої фірми


Фірма в результаті продажу своєї продукції на ринку отримує певну виручку. Розглянемо показники виручки, які
використовуються в економічному аналізі.

Загальна виручка (TR) – сума грошей, яку отримує фірма після продажу своєї продукції на ринку, вона дорівнює
добутку обсягу проданого товару Q і ціни P, за якою реалізовано товар:

. (1)

Ціна в цьому разі є сталою, отже TR є лінійною функцією відносно обсягу Q.

Середня виручка (AR) – це виручка від реалізації одиниці продукції:

(2)

Гранична виручка (MR) – це зміна загальної виручки (TR) внаслідок продажу додаткової одиниці продукції (Q):

(3)

MR можна обчислити і як похідну функції ТR(Q):

(4)

Бачимо, що AR = MR = P, тобто лінія попиту на рис. 1 (б) є одночасно лінією ринкової ціни, середньої і
граничної виручки.

Прибуток (П) будь-якої фірми утворюється як різниця між виручкою від продажу продукції та її вартістю для
виробника:

П = TR – TC. (5)

Зазначимо, що цей прибуток відрізняється від бухгалтерського прибутку, який отримує фірма. Бухгалтерський
прибуток дорівнює різниці між виручкою і бухгалтерською вартістю. Якщо ж врахуємо, що ТС – це економічна
вартість, то одержимо економічний прибуток, або просто прибуток. Цей прибуток відрізняється від
бухгалтерського на величину нормального прибутку.

Нормальний прибуток – це альтернативна вартість використання у виробництві власних факторів виробництва
підприємця. Можна вважати, що нормальний прибуток повинен відшкодувати власникові фірми вартість його власних




загрузка...
© 2007-2019 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel