Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Чи легко стати шляхетною людиною? За комедією "Міщанин шляхтич"» (ID:65744)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       2 стр.
Размер в архиве:   5 кб.
| 1 |

Чи легко стати шляхетною людиною? За комедією "Міщанин шляхтич"

Словом «шляхетний» ми звикли означувати людину, котра, на наш погляд, володіє певними особливими якостями, що
вирізняють її поміж инших. Причому, зазвичай ми звертаємо увагу на виховання і манеру поводитись, навіть,
більше на друге, ніж на перше, бо саме за манерою поведінки судимо про виховання, яким би оманливим не було б
таке судження.

Головним образом комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» є Журден — уже немолодий чоловік, якому закортіло стати
аристократом, навчитися манер та наук, здобути титул та повагу. Мольєр висміює не саму ідею, яка спала на
думку Журдену, а те, в який спосіб ця людина намагається досягти свого.

Пан Журден розбагатів на торгівлі тканинами. Цією ж справою займався і його батько. Його дружина, пані Журден,
також дочка купця. Однак новобагатько соромиться свого походження і робить усе можливе, щоб навчитися хороших
манер, здобути освіту і близько зійтися з представниками вищого світу.

Бажання стати шляхетним дворянином засліплює розум пана Журдена. Він наймає цілу купу вчителів, намагається
бути схожим на дворян в одязі, звичках, манерах.

Очманілий пан Журден не помічає, що оточуючі глузують, а іноді навіть і знущаються з нього. Кожний із чотирьох
учителів переконує пана Журдена в необхідності вивчення саме його предмета. Недобро-чесний учитель музики
визнає, що Журден є тією людиною, гаманець якої може стати легкою здобиччю. «Ми знайшли саме такого чоловіка,
якого нам треба! Його фантазія — удавати із себе галантного шляхтича — просто скарб для нас!» — стверджує він.
,

Уже з перших хвилин комедії Журден надзвичайно комічний. Він викликає лакеїв для того, щоб продемонструвати,
що вони в нього є, і не знає, як з ними поводитися.

Пан Журден хоче одягатися так, як одягається «все вельможне панство». Костюм, химерний і недоладний, який
пошив пану Жур-дену кравець, викликає в учителів улесливе схвалення, а в дружини та служниці — насмішки.

Зрештою, Журден непогана людина, чесний купець, але з дещо хибним уявленням про своє місце в житті.

Бажання стати шляхтичем позбавляє Журдена залишків здорового глузду: він не дає згоди на шлюб своєї дочки
Люсіль із Клеонтом тільки тому, що той не шляхтич. Але дотепний слуга Клеонта Ков'єль знаходить вихід. Він
переодягає свого господаря турецьким пашою, сватає за нього Люсіль, а для Журдена влаштовує «посвячення у
муфтії». Журден стає, хоча й химерним, але шляхтичем.

На мою думку, справді шляхетна людина – це індивідуальність, яка перевищила «анонімну масу» і виділилась саме
своїм зусиллям, діянням, вчинком, тобто, назовні виявила свій внутрішній світ, духовні потуги власного єства.
Щоб дати, треба мати: для самореалізації необхідно володіти багатствами, які не здобудеш за гроші. Тому щомиті
необхідно розвивати, збагачувати себе, турбувати постійними «чому?», «як?» і «для чого?», видобувати безцінне
золото правди з руди життєвих умов, а не шукати готових вказівок від своїх придуманих ідолів, перекидаючи
відповідальність на інших, щоб потім було на кого поскаржитися.

Шляхетсво визначається вимогами, обов’язками, а не правами. Шляхетна людина, добровільно підкоряючись вищій
інстанції за власною внутрішньою потребою, виховуючи себе за встановленими для себе ж вимогами, осягає
справжню свободу, припиняє бути полоненим обставин і пригніченим обставинами, а починає відчувати себе
Людиною, справді вільною у своєму виборі і прийнятті рішень. Боязкі і малодушні ж прагнуть втиснути величність
Життя у свої примітивні рамки, підлаштувати розмаїття та непередбаченість обставин під розроблений нудний
сценарій, позбавити його свободи і творчості, перетворивши на механічний конвеєр, а себе – на слухняні
коліщатка.

Страх жити, уникання свободи вибору відрізняє людину маси від шляхетної людини, людини благородного духу.
Шляхетність для неї, аристократизм – це не статки, статус, визнання, а синонім напруженого життя, що постійно
прагне перевершити себе. Відкритись до діалогу, спілкування, можна лише помисливши. Дискусія - вища інстанція,
яку маса відкидає, бо підкорятись їй, приймати її кодекс і рішення означає мислити, чого маса не вміє і не
хоче робити. Мислити – це мати ідеї. Мати ідеї для шляхетної людини означає присвячувати своє життя,
підпорядковувати себе меті, цілям. А мета шляхетної людини - єдність, що означає діалог, відкритість, мирне
співжиття розмаїття.



| 1 |



загрузка...
© 2007-2020 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel