Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «політологія» (ID:33364)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       5 стр.
Размер в архиве:   21 кб.

Предмет: політологія



Вид роботи:   к/р 



Кількість сторінок:   12              Мова: українська



Строк здачі: 03/10






План:



1.    Принципи поділу влади.



2.    Походження і сутність партій.



3.    Визначення соціальної держави


Зміст






1. Принципи поділу влади.



Ідеї розподілу державної влади відомі ще з давніх часів і найчіткіше були сформульовані французьким
просвітителем і правознавцем XVIII ст. Шарлем Монтеск’є (1685 – 1775 рр.). У його книзі "Про дух законів" була
сформульована ідея розділення влади, що розвивається в теорію, яка обґрунтовує принципи законності,
політичної свободи і додання ролі праву істинного регулятора взаємостосунків між державою і громадянами.
Вчення Монтеск’є відіграло помітну роль у становленні сучасної політико-правової думки і суттєво вплинуло на
розвиток державних інститутів у новий період світової історії.



Монтеск’є розрізняв три види влади – законодавчу, виконавчу, судову – і стверджував, що в умовах свободи
неприпустиме поєднання цих влад і здійснення їх однією особою або одним органом. Таке поєднання, на його
думку, зазвичай призводило до сваволі. Тому Монтеск’є вважав за необхідне, щоб зазначені три влади
здійснювались різними органами. Водночас він визнавав усі три гілки влади в принципі рівнозначними і серед них
не виділяв жодної, яка б мала верховенство щодо іншої.



Розвиваючи своє вчення про розподіл влади, Монтеск’є висунув положення про необхідність взаємодії гілок влади
і взаємної зрівноваженості. Він писав про таку їхню взаємодію, за якої „вони стримують одна одну і узгоджено
просуваються до спільної мети” 



Монтескье Шарль Луи де   О духе законов, М., Мысль, 1999. – С. 35.. При цьому Монтеск’є вказував на
неможливість практичного розмежування влади настільки, щоб це зовсім виключало втручання однієї в діяльність
іншої.


Сформульоване Монтеск’є вчення про розподіл влади заклало підвалини конституційного принципу, котрий було
визнано у державно-правовій теорії та практиці низки країн вже наприкінці XVIII ст. Найповніше це вчення було
сприйнято творцями Конституції США 1787 р., чинної до сьогодні. Ідеї розподілу влади було покладено в основу
її тексту і відповідної організації державного механізму, хоча в самому конституційному тексті
словосполучення “розподіл влади” не використовувалося. Юридична форма закріплення ідей розподілу влади тут
має вигляд функціонального визначення кожного з вищих органів держави (Конгресу, Президента, Верховного Суду)
як органів, котрі здійснюють відповідно законодавчу, виконавчу і судову владу.



Основними положеннями сучасної теорії розподілу влади є:



законодавча, виконавча і судова влада надаються різноманітним людям і органам згідно з конституцією;



всі влади рівні і автономні, жодна з них не може бути усунена будь-якою іншою;



жодна влада не може користуватися правами, наданими конституцією іншій владі;



судова влада діє незалежно від політичного впливу, судді користуються правом тривалого перебування на посаді.
Судова влада може проголосити закон недійсним, якщо закон суперечить конституції.



Принципи розподілення влади просліджуються в державному устрої і політичній системі України. Частина 1 статті
6 Конституції України закріплює: “Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу,
виконавчу та судову” 


Конституція України (Нова редакція). – Закон України від 08.12.2004 N 2222-IV (2222-15) / Відомості Верховної
Ради України (ВВР). – 2005. – №2..


Згідно зі ст. 75 Конституції України, “Єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент – Верховна Рада
України”. А частина 1 статті 113 затверджує, що “Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів
виконавчої влади”. Поняття “судової влади” у розділі VIII “Правосуддя” Конституції України відсутнє, проте
частина 1 статті 124 Основного Закону унормовує: “Правосуддя в Україні здійснюється виключно судами.
Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не
допускаються”.




загрузка...
© 2007-2021 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel