Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Діяльність професіонала з попередження та розв"язання конфлікта» (ID:33312)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       7 стр.
Размер в архиве:   22 кб.

Тема: Діяльність професіонала з попередження та розв"язання конфлікта



Предмет: психологія



Вид роботи: к/р



Кількість сторінок:   15               Мова: українська



Строк здачі: 31/10



Зміст








Вступ



Під діяльністю професіонала з попередження та розв'язання конфлікту слід розуміти діяльність
фахівця-психолога, який використовуючи психологічні знання, а особливо – положення конфліктології, працює над
вирішенням конфліктних ситуацій. Виходячи з цього, можна виокремити два виду подібної діяльності: роботу
психолога в певній організації, де штатним розкладом передбачена така посада, і діяльність практикуючого
психолога-консультанта, який надає професійні послуги психологічної допомоги. В першому випадку психолог
знаходиться в зоні конфлікту та на власні очі бачить, як він розвивається. В другому – психолог, знаходячись
поза межами конфлікту, зі слів клієнта уявляє собі обстановку, яка склалася навколо конфліктуючих сторін, та
шляхом опитування постраждалого уточнює ситуацію. Не виключена і третя ситуація: сам фахівець-психолог стає
учасником конфлікту (наприклад, в сфері своєї професійній діяльності, особистому житті або в колі своїх
товаришів). В даному випадку його діяльність повинна стати взірцем професійного підходу до локалізації і
розв'язання конфлікту.


Штатний психолог організації може постійно здійснювати реальний вплив на хід конфлікту, а в окремих випадках
він здатен його передбачити і попередити. Психолог-консультант, як правило, стикається з вже існуючим
конфліктом. В даному випадку він здатен надати клієнтові певних порад, за допомогою яких можна уникнути
конфлікту в майбутньому. Попередити суперечки, не знаючи морально-психологічного клімату в колективі та
динаміки міжособистісних стосунків, йому дуже важко.


Як тому, так і іншому психологу для з'ясування конфліктної ситуації, перш за все, необхідно провести її
аналіз.


1. АНАЛІЗ КОНФЛІКТНОЇ СИТУАЦІЇ ПСИХОЛОГОМ-ПРОФЕСІОНАЛОМ.



1. Означення структури конфлікту. В першу чергу професіонал-психолог повинен проаналізувати структуру
конфлікту. Це необхідно зробити для того, щоб мати базу даних для подальшої практичної діяльності. У
структурі конфлікту психолог повинен вточнити та чітко собі уявити такі основні компоненти: учасники
конфлікту, умови перебігу конфлікту, образи конфліктної ситуації, можливі дії учасників конфлікту, наслідки
конфліктних дій. Учасниками конфлікту в організації можуть бути окремі індивіди або соціальні групи. Конфлікт
може відбуватися як між окремими людьми, так і між індивідом і групою. В деяких випадках має місце міжгруповий
конфлікт. В психологічному плані учасники конфлікту характеризуються передусім мотивами, цілями, цінностями,
установками тощо. Це все необхідно з'ясувати психологу-професіоналу.


Конфлікт суттєво залежить від зовнішнього контексту, в якому він виникає і розвивається. Важливою складовою є
соціально-психологічне середовище, що представлене різними соціальними групами з їх специфічною структурою,
динамікою, нормами, цінностями.


Психолог повинен враховувати, що вплив учасників конфлікту та умов його перебігу ніколи не здійснюється
безпосередньо. Опосередковуючою ланкою є образи конфліктної ситуації, які утворюються в кожного учасника
конфлікту. Ці внутрішні картини ситуації включають уявлення учасників про самих себе (свої мотиви, цілі,
цінності тощо), уявлення про протилежну сторону конфлікту та уявлення про ситуацію, в якій склалися і
вирішуються конфліктні стосунки


2. Виявлення причин конфлікту. Це найбільш важкий елемент аналізу конфліктної ситуації, який необхідно
провести психологу. Існує значна ймовірність неправильно означити причини конфлікту, на виникнення якого
впливає, як правило, не одна, а декілька причини.


Причини конфліктів можна поділити на об'єктивні та суб'єктивні, причому в обох випадках вони негативно
впливають як на стосунки в офіційній та неофіційній сферах, так і на психологічний стан окремої особистості.


Об'єктивними причинами конфліктів у колективі можуть бути: недоліки в організації роботи, невідповідне
матеріально-технічне забезпечення діяльності (нестача технічних засобів, перенаселеність службових
кабінетів), нераціональний розподіл обов'язків та нерівномірна завантаженість працівників роботою, а також
формальне об'єднання в робочі групи (відділи, підрозділи тощо) без врахування психологічної сумісності
учасників. Стосовно конфліктів у сім'ї – це передусім матеріальні нестатки, побутова невлаштованість.
Професіоналу слід враховувати, що кожна об'єктивна причина набуває особистісного звучання, а наявні протиріччя
призводять до загострення стосунків між людьми.


Суб'єктивними причинами можуть бути: негативний соціально-психологічний клімат, невідповідність офіційної та
неофіційної структур колективу (протиборство між керівником і неформальним лідером, ворожнеча між окремими
неформальними групами), негативні риси характеру та деякі особливості особистості (егоїзм, недостатні
самовладання та витримка, завищені самооцінка та рівень домагань, тривожність), наявність психологічних
бар'єрів.


Конфлікт може викликатись відразу кількома причинами, одна з яких – основна, базова, а інші можуть не
усвідомлюватись чи навіть маскуватись. Під час конфлікту інколи виникають нові причини, які стають
домінуючими або ж повністю заміняють початкові. Конфлікт може виникнути непередбачене (випадково, ситуативно)
чи викликатися спеціально (провокуватися), загострюватися при виникненні сприятливої ситуації. Є ще один
варіант виникнення конфлікту, який полягає в поступовому накопиченні у стосунках різних, поки що незначних
суперечностей, виникненні ворожнечі та її загостренні, «розпалюванні» родичами, близькими – аж до цілковитої
неможливості нормального співіснування.




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel