Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Діловий етикет» (ID:33239)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       5 стр.
Размер в архиве:   20 кб.

Заказ 3501. Ділова етика


Перша робота


Діловий етикет Зміст





Вступ


Етика в житті будь-якої людини відіграє вирішальну роль. Разом з тим, вона є моральною категорією, що охоплює
різноманітні форми діяльності людини, в тому числі і його ділову сферу. В ній етика свою набуває закінчену
форму у вигляді ділового етикету, який в цілому можна охарактеризувати як основу кодексу поведінки,
прийнятого у бізнес-середовищі. Використовуючи норми і правила ділового етикету, ми можемо прогнозувати
поведінку колег і самі стаємо передбачувані, що допомагає ефективно організувати процес управління. Особливо
важливо вивчати всі складові ділового етикету в міжнародному бізнесі, так як крім єдиних норм і правил у ньому
існує велика кількість національних і культурних поправок, досить значних у ділових відносинах. Вивчення
ділового етикету сприяє підняттю загального культурного рівня людини та гарантує їй безпомилковий стиль
поведінки у взаємовідносинах з партнерами.



1. Історія виникнення у суспільстві


Етикет – встановлений порядок поведінки в певних умовах, в певних місцях: етикет придворний, дипломатичний,
військовий, етикет вищих шарів суспільства, церковний, спортивний етикет.

Відомо, що основи європейського етикету були закладені у XVII ст. при блискучому дворі короля Франції Людовика
XIV, коли були продумані до найдрібніших подробиць правила поведінки придворних, сановників і гостей на
державних церемоніях, святах і балах. Запрошені на такі урочистості одержували спеціальні квитки (етикетки) з
вказівкою часу і місця організації прийому, а також рекомендації за регламентом і особливостями костюма. Хоча,
поза сумнівом, у всі часи і у всіх народів були свої встановлені правила і норми поведінки для різних
соціальних кіл, але сучасні основи етикету були регламентовані французькими придворними "етикетками" 


Ботвина Н.В. Міжнародні культурні традиції: мова та етика ділового спілкування, К., АртЕк, 2000. – С. 15..

По відношенню до ділового етикету, деякі дослідники вважають, що хоч Францію, а за нею і Англію, і вважають
"класичними країнами етикету", саме діловий етикет, на їх думку зародився значно раніше – у XV сторіччі в
Італії. Завдяки ідеям гуманізму – ідеям Відродження, в Італії скоріше, ніж в інших країнах Європи, відбувся
перехід від грубості, неуцтва, догматизму. Якщо порівнювати Італію XV ст. з іншими народами Європи, то зразу ж
впадає в очі наявність там вищого ступеню культури, багатства, здатності прикрашати своє життя. Англія в цей
час, навпаки, – закінчивши одну війну, залучається до іншої, залишаючись до середини XVI ст. країною варварів.
У Німеччині також лютували жорстокі і непримиренні внутрішні війни, дворянство було неосвіченим, панувало
кулачне право, вирішення всіх суперечок відбувалося силою. Франція "була державою поневоленою та спустошеною
англійцями, французи не визнавали ніяких заслуг, окрім військових, вони не тільки не поважали науки, але
навіть гребували ними і вважали всіх учених найнікчемнішими з людей" 

Ботвина Н.В. Міжнародні культурні традиції: мова та етика ділового спілкування, К., АртЕк, 2000. – С. 58..

Таким чином, тоді як вся решта Європи утопала в усобицях, а феодальні порядки трималися ще в повній силі,
Італія стрімко розвивала суспільне виробництво, торгівлю, була країною нової культури. Ця країна і заслуговує
по справедливості бути названою батьківщиною ділового етикету.

"Відродження", яке першим розпочалося в Італії, в свою чергу, базувалося на нормах та ідеях античних часів. В
працях давньогрецьких та давньоримських вчених італійці відкрили для себе нові ідеали духовності, моралі,
поведінки. Вони захоплювалися поглядами античних мислителів та активно впроваджували їх у всі сфери життя.
Величезний розвиток промисловості, торгівлі, які були притаманні Італії XV ст. вимагали й зміни усталених
поглядів на правила ділового спілкування. За зразок було прийняте античні норми поводження між собою ділових
людей, що саме найкраще відповідало ідейним та моральним вимогам часу.

Справа в тому, що за часів античності, спілкування між собою ділові люди здійснювали на високій ступені
довіри, на засадах чесності, відповідальності, порядності. І хоча в давні часи існували і норми права, і
силові методи відновлення справедливості під час невиконання ділових угод, особлива увага приділялася питанням
моральності, вірі в людську порядність. Дуже часто вживалися усні зобов’язання – достатньо було одного слова,
щоб заключити солідний договір. В Давньому Римі існував певний ритуал, коли під час укладення договору, той,
хто брав на себе певні обов’язки, повинен був тричі їх повторити на вимогу протилежної сторони в присутності
свідків, і тим самим вважалося, що угода набула сили.

Діловий етикет, який базувався на нормах античної етики, вимагав від ділових кіл Італії підвищення рівня
відповідальності та поваги в процесі економічної діяльності. І хоча діловий етикет стосувався на початковому
етапі свого розвитку тільки правил взаємостосунків, в подальшому він набував все більше рис, які охоплювали
собою все сторони ділової діяльності та поведінки людини: і її діяльність, і мову, і зовнішній вигляд, і
вимоги до атрибутів підприємницької діяльності. Етикет, зародившись як етичні вимоги до партнерів, в
подальшому поступово прийняв більш досконалі форми, які не тільки морально обґрунтовували дії підприємців, а й
створювали такі умови, що полегшували ведення справ, будучи певними символами, сигналами, орієнтирами.


2. Діловий етикет та правила його використання


Взаємодія людей, у тому числі і ділова, в різних ситуаціях здавна регулювалася і упорядковувалася нормами і
правилами етикету. Кажучи про такі речі у сфері бізнесу, як успішність ведення справ, імідж ділової людини,
необхідно зробити акцент саме на діловий етикет, який регламентує поведінку людей, пов'язану з виконанням ними
службових обов'язків.

Сучасна ділова людина повинна знати і слідувати принципам, як ділового, так і неофіційного (світського)
етикету. Крім того, необхідно знати і виконувати правила вербального етикету, пов'язаного із стилем мови,
прийнятим в спілкуванні ділових людей.

Досвід свідчить про те, що для забезпечення нормальних відносин з діловими партнерами дуже важливим є
дотримання певних протокольних правил та звичаїв, які складають діловий протокол. Діловий протокол – звід
правил, у відповідності з якими регулюються порядок різних церемоній, форми одягу, офіційного листування.

Основними складовими ділового етикету є:

1.Правила привітання.

2.Правила звертання.

3.Правила представлення.

4.Організація ділових контактів (переговорів, зустрічей, прийомів, ділового листування).

5.Ділова субординація.

6.Рекомендації щодо формування зовнішнього обліку ділової людини.

7.Етичні норми грошових відносин.

8.Правила обміну подарунками і сувенірами.

9.Прийнятність чайових.

Діловий етикет посідає особливе місце в мистецтві поведінки. У цьому етикеті немає крайнощів і застарілих
формальностей, він не ускладнює, а спрощує та робить життя приємнішим. Його правила засновані на таких
моральних категоріях, як ввічливість, тактовність, коректність, порядність. Володіння правилами етикету
усуває скутість, дає змогу не скривдити ділового партнера незграбним словом або дією, і водночас – не втратити
власне достоїнство й престиж фірми. Засвоєння стереотипів поведінки, запропонованих етикетом, дає можливість
установити сприятливий психологічний клімат ділового спілкування, що робить бізнес успішним і приємним.

Є певні особливості етикету в організаціях, де працюють люди. Тут різновидом етикету є службовий. Службовий




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel