Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Контрольна по ресторанному бізнесу» (ID:2505)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       3 стр.
Размер в архиве:   527 кб.

Контрольна по ресторанному бізнесу(6 стр)




План






1.Анторопометричні вимоги


Анторопометрія – це наука про позмішення тіла людини в залежності від розміру меблів.

Основним чинником, що впливає на формоутворення меблів, є функціональний процес, забезпечення якого залежить
від призначення меблевого виробу, тобто його функціональної доцільності.

Оцінка функціональної доцільності визначається відповідністю меблевого виробу потребам людини. Воно
виражається через відповідність меблевої форми розмірам помешкання, розмірам і особливостям будівлі людського
тіла і через забезпечення комфортності користування меблями.

Розміри меблів повинні бути узгоджені з будівельним модулем, рівним 100 мм. Модуль—це розмір, прийнятий за
основу, при координації розмірів у системі стандартів визначеного типу меблевого виробу і розмірів помешкань
будинків. Розміри меблів повинні відповідати розмірам людини, його антропометричним даним.

Найдавніші дані про розміри людського тіла і його пропорцій були знайдені в гробниці піраміди біля Мемфіса
(біля 3000 років до н.э.). Над розкриттям таємниці пропорцій людського тіла працювали відомі художники
Альберті, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело. Так, Леонардо да Вінчі запропонував такі пропорції людського тіла,
навколо якого можна описати коло і квадрат. Загальне визнання одержала система розмірів людського тіла,
розроблена середньовічним вченим А. Дюрером. За основу системи їм били прийнятий ріст людини, з яким
співвідносилися інші частини людського тіла.

З 1945 р. використовується розроблена Ле Корбюзьє система пропорцій людського тіла, заснована на принципі
золотого перетину і названа їм «Модулор» (мал. 1). У її основу закладені три характерних для людського тіла
розміри: відстань від стопи до пупка; від пупка до верха голови; від верха голови до кінця пальців витягнутої
нагору руки. Спочатку Ле Корбюзьє виходив із середнього росту європейця 175 см і одержав відповідно числовий
ряд 108,2-66,8-41,4 см.


Малюнок 1

Створюючи «Модулор», Ле Корбюзьє виходив із необхідності перебудови всього предметного й архітектурного
середовища і застерігав проти механічного застосування його системи. У 1947 р. за основу «Модулора» Ле
Корбюзьє прийняв ріст 183 см, тоді числовий ряд прийняв вид: 113-70-43 см. Проаналізувавши різноманітні
положення людського тіла, Ле Корбюзьє розробив модульну сітку розмірів меблів по висоті: висота сидіння крісла
- 27 см, сидіння стільця - 43, столу - 86, барной стійки - 113, полки для капелюхів - 183 см.

В Україні середній ріст чоловіка 170 см, жінки - 156 см. У якості основного розміру приймається модуль 5 см,
рівний половині будівельного модуля, що дозволяє погоджувати устаткування і меблі з планувальними параметрами
помешкань будинку. У результаті були отримані раціональні розміри висоти горизонтальних поверхонь для роботи в
положенні сидячи і стоячи: висота журнального столика—45... 60 см, столу для роботи —72...76, кухонного столу
- 85, барної стійки - 110 см.

Комфортність меблів при експлуатації залежить від її призначення. Розміри зон оптимальної досяжності при
роботі за письмовим столом визначається кутом нахилу тулуба і розмахом рук людини.

Зручність меблів для сидіння визначається висотою, глибиною і кутом нахилу сидіння і спинки. Такі форми
розробив разом з архітектором Еклофом шведський врач-гігієніст Акерблом. У своїй роботі «5000 років сидимо
неправильно» він покритикував традиційні форми меблів для сидіння. Зручність стільця або крісла досягається
повторенням у формі спинки природного вигину хребта людини в положенні сидячи. При цьому сидіння має ухил
всередину. Така схема стільця або крісла одержала назву лінії Акерблома (мал. 2).


Малюнок 2: Лінія Акерблома


2. Композиційні прийоми розміщення меблів в приміщеннях ресторану.


Склад, розташування і функціональний зв'язок різноманітних зон торгових залів суспільного харчування
визначають їхнє меблювання і вибір композиційного прийому розміщення меблів. Торгові зали ресторанів і кафе
включають такі зони: роздавальної, для якої при обслуговуванні офіціантами виділяється окреме помешкання, або
зону розташування входу в роздавальну; зону входу з вестибуля, що визначає прямування основного потоку людей;
зону танцювальної площадки й естради, прийоми розміщення якої залежать від конфігурації залу, розташування
віконних і дверних прорізів; зону угруповання місць, що відповідає загальній планувальній схемі залу.

Внутрішній простір торгових залів може вирішуватися такими засобами: просторорво, використовуючи
багатоцентрову композицію, де кожна зона формується навколо свого центру; розчленовування з виділенням частини
торгових залів в ізольовані або тимчасово ізольовані помешкання (наприклад, банкетні зали, що розкриваються в
центральний зал за допомогою перегородок, що трансформуються ,); умовне членування за допомогою низьких
перегородок і меблів, ажурних металевих або дерев'яних штахетів.

Розміщення входів у торгові зали визначає облаштованість основних і допоміжних проходів, ширина яких складає
для однієї людини 60 см; для двох - 120; для двох з тележкою -135 см. Виходячи з цього, нормативні значення
основних проходів у ресторані 150 см, у кафе-120, у столовой-135 см; допоміжних для відвідувачів відповідно
120, 90, 120 см, для проходу до окремих місць - 60, 40, 60 см.

Зона танцювальної площадки й естради є загальним композиційним центром торгового залу, тому що повинна
знаходитися в полі перегляду з будь-якого місця. Використовують три прийоми розміщення цієї зони: при вході,
що збільшує вільну вхідну зону; наприкінці залу, завершуючи загальну перспективу помешкання; у центрі залу,
створюючи найбільше комфортні умови зорового зв'язку з кожним місцем (мал. 3).

Для зони угруповання місць приймають два основних прийоми розміщення меблів - геометричний і вільний.
Геометричний прийом можливий по центричній схемі з основними проходами по периметру помешкання, по
розчленованій - на подовжні і поперечні групи з допоміжними проходами. Геометричний прийом угруповання меблів
характеризується чіткістю розташування підсобних столів, що можуть розміщатися по периметру зала, у зоні
обідніх столів і в проходах. Вільний прийом не обмежує розміщення меблів конфігурацією помешкання, створюючи
довільні композиції з меблевих груп.

Усередині меблевих груп розрізняють пряме і діагональне розставляння для квадратних столів, подовжню і
поперечну - для прямокутних. Круглі столи розміщаються в нішах, боксах, кабінах у композиції з канапами.

Групуючи меблі, візуально можна коректувати пропорції залу, розширяючи або змінюючи його конфігурацію. Такий
прийом особливо важливий при угрупованні банкетних столів. Форми банкетних столів: кругла, прямокутна,
квадратно-колодцева з односторонньою сервіровкою, П-, Т- або Ш-образна - дозволяють ошадливо використовувати
площу помешкання.

Особливу роль у композиції помешкання грає розміщення барної стійки. Острівне розміщення барної стійки
підкреслює композиційний центр значного залу, пристінне - впливає на архітектоніку стіни, вбудоване - посилює
зорову ізоляцію барної зони. Розташування барної стійки при вході створює як би аванзал, створюючи в
композиції з м'якими меблями зону для відпочинку.

На раціональний функціональний взаємозв'язок між зонами торгового залу впливає його загальне
композиційно-планувальне рішення.








загрузка...
© 2007-2021 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel