Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

HTML-фрагмент работы: "Деякі пізні національні релігії" (код:172)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
Объем работы:       9 стр.
Размер в архиве:   15 кб.
Фрагменты: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
<<< Оглавление >>>
Деякі пізні національні релігії. Ранні національні релігії не збереглися до наших часів, але багато ідей і їх обрядів увійшли до сучасної релігії. Пізніше національні релігії виступають такими релігійними віруваннями, які охоплюють своїм впливом всі соціальні шари населення у межах однієї національності. До цієї релігійної форми належать багато релігій нашого часу - індуїзм, сикхізм, дхайнізм (Індія), конфуціанство, даосизм (Китай), синтоїзм (Японія), іудаізм (релігія євреїв у багатьох країнах світу), зороастризм (Іран) та ін. Історичним грунтом виникнення пізніх національних релігій була криза суспільних порядків, за якої виникла потреба використати релігії в роли засобів утіхи і втихомирення найбільш пригніченої частини суспільства. В більшості випадків суть цієї кризи виявилася у разкладі рабовласництва і перехід до феодальних суспільних відносин. Проте мали місце й специфічні форми проявів даної кризи. Так, у житті єврейської народності криза виразилась у тому, що вона рано втратила свою національну державність і на тривалий час потрапила до чужоземців-завойовників. За цих умов національна релігія євреїв перестала бути релігією тільки верхів суспільства, втратила характерну для ранніх національних релігій функцію ідеологічного протистояння верхів низам. Які ж риси пізніх національних релігій є основними? Перша риса - великі масшатби впливу. В даному разу соціальних шарів тієї чи іншої національної держави. Тепер можливість взяти участь у відправленні культу мала й найбільш експлуатована частина суспільства. Так, індуїзм, який прийшов на зміну брахманізму, ліквідував поділ індусів на “однонароджених” і “двічінароджених”.Друга риса - велика живучість. Багато пізніх національних релігій, як зазначалося, існують і до цього часу. Третя риса - єдність політеїзму і монотеїзму. Більшість релігій цього типу є політеістичними. Але є серед них і монотеістичні (моно - один, theos - бог - единобожжя). До останніх належать іудаїзм і сикхізм. Четверта риса - спрощення жертвоприношень. Жертви худоби, птиці значно скорочені або зовсім відмінені. Повністю відмовились пізні національні релігії від людських жертвоприношень. П’ята риса - розвиненість вчення про загробні відплати. На цьому етапі розвитку релігії вчення про потойбічне життя набуло пешорядного значення. Прикладом збереження до наших днів пізньої національної релігії є іудаїзм, який у 7 ст. до н.е. прийшов на зміну давньоєврейській релігії. У загальній історії релігій іудаїзм відіграв надзвичайно важливу роль, увійшовши суттєвою частиною до складу християнства та ісламу - двох найбльш світових релігій. Щоб її краще зрозуміти, зупинимось на історії та змісті “закону Мойсея”. У найдавніший період своєї історії, в першій половині 2 тис.до н.е., предки євреїв жили патріархальним родоплемінним побутом, і їхня релігія віддзеркалювала цей побут. Поширений був культ духів предків. Їхніми іменами називался давньоєврейські племена. Вірили у можливість викликати тіні (душі) померлих і вести бесіду з ними.Поширений був і тваринницький культ, а також культ місяця, блискавки і грому (Ваал) та інших природних явищ. Одним словом, за своїм змістом релігія давніх євреїв - кочовиків мало чим різнилася від інших племіннних культів. Перехід євреїв від скотарства до землеробства сприяв формуванню рабовласницьких відносин і утворенню держави (10 ст. до н.е.). Це викликало певні зміни у релігійних уявленнях. За цих умов виник монотеїзм, який “занайшов своє уже готове втілення в іудейському, виключно національному богові Ягве”. Цар Іудеї, розуміючи портебу централізації культу, в інтересах держави декретом 621 р. до н.е. запровадив релігійну реформу. Він проголосив бога племені Іуда - Ягве єдиним, всемогутнім, виключно національним божеством, на яке askh перенесені функції і атрибути усіх племінних божеств, що шанувалися раніше. Організаційним центром іудаїзму став храм на горі Сіон в Єрусалимі, жреці якого протягом століть збирали і редагували міфи про Ягве та його пророків. При цьому залучалися ассиро-вавилонськи, хетські, єгипетські, арабські та інші джерела. Так, у книзі Буття сказано, що



загрузка...

Фрагменты: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
Объем работы:       9 стр.
Размер в архиве:   15 кб.
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel