Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Навчання у ранньому віці» (ID:12869)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       3 стр.
Размер в архиве:   7 кб.

Раннє дитинство - особливий період становлення органів і систем дитячого організму і насамперед функцій
головного мозку. Доведено, що функції кори головного мозку не фіксовані спадково, вони розвиваються в
результаті взаємодії організму з навколишнім середовищем. Особливо інтенсивно це відбувається в перші три роки
життя. У цей період спостерігається максимальний темп формування передумов, що обумовлюють весь подальший
розвиток організму дитини .

Розвиток дій із предметами; сенсорний розвиток; розвиток мови; розвиток ігрового й іншої видів діяльності;
формування основних психічних процесів (уваги, пам'яті, розвиток наочно-діючого мислення, емоційний розвиток,
формування первинних уявлень про навколишній світ, понять); розвиток розумових здібностей (уміння порівнювати,
розрізняти, узагальнювати, встановлювати причинну залежності окремих явищ); формування пізнавальних потреб
(потреби в одержанні інформації, активності на заняттях, самостійності в пізнанні навколишніх) - усе це задачі
розумового виховання маляти, які можна узагальнити трьома словами - здоров'я, розум, активність.

Ці задачі реалізуються за допомогою емоційно-ділового спілкування дорослого з дитиною під час самостійної її
діяльності; спеціального навчання дитини дорослим на заняттях у дитячому садку; самостійної практики самої
дитини в побуті, іграх, спілкуванні .

При розумовому вихованні дітей раннього віку насамперед необхідно враховувати ведучі лінії психічного розвитку
дитини на кожному віковому етапі.

Па першому році життя - від 9-10 місяців до року - це розвиток зорових, слухових, орієнтованих реакцій,
розуміння мови дорослих, підготовчий етап розвитку активної мови, емоцій і соціальної поведінки.

На другому році життя - розвиток розуміння мови і розвиток активної мови, а також мислення, сенсорний
розвиток, розвиток гри і дій із предметами, рухами .

На третьому році життя - розвиток активної мови і мислення, розвиток гри і конструктивної діяльності рухів,
образотворчої діяльності, сенсорний розвиток.

В основу навчання дітей раннього віку повинне бути покладене насамперед розвиток таких здібностей і умінь, як
наслідування, відтворення, уміння дивитися і слухати, порівнювати, розрізняти, зіставляти, узагальнювати й ін.
Надалі вони будуть необхідні для придбання визначених умінь, знань, життєвого досвіду.

Своєрідність навчання дітей раннього віку полягає в тому, що вся діяльність маленької дитини організується
дорослим з урахуванням рівня її розвитку. На заняттях діти одержують нові знання, вчаться спостерігати за
навколишнім світом, слухати вихователя, наслідувати його дії. Засвоєння елементарних знань сприяє розвитку в
мисленні дітей найпростіших елементів аналізу і синтезу, збагаченню їхньої мови .

Розумовий розвиток дітей на заняттях характеризується наступними показниками:

розвитком розумових операцій (функції узагальнення - підбір предметів за аналогією форми або кольору,
установлення послідовності ряду предметів);

умінням уважно вислухувати, розглядати, сприймати і запам'ятовувати наочно-діючий показ дорослого і
наслідувати його;

розумінням предметів і дій, умінням називати їх ;

умінням у швидкому темпі засвоювати дії з предметами;

проявом посильної самостійності, активності при вирішенні задач; умінням відрізняти предмети за формою,
величиною, кольором;

порівнювати свою будівлю зі зразком.

Щоб навчання йшло успішно, вихователь повинний передбачити наступні моменти:

позитивне відношення дитини до засвоєння програмного матеріалу на заняттях;

безпосередньо-почуттєве ознайомлення з предметами і матеріалами;

активність дітей на заняттях, що до кінця третього року життя стає більш цілеспрямованою і виборчою;

емоційність спілкування дорослого з дитиною, розвиток передумов перших мовних реакцій і слів, ріст розуміння
мови й активне використання дитиною власної мови в процесі виконання режимних моментів, на занятті, у грі.

Навчання дітей раннього віку здійснюється в повсякденному житті: під час режимних процесів, спостережень, на
прогулянках, у самостійних іграх, при виконанні елементарних трудових доручень.

Процес навчання в ранньому віці ґрунтується на принципах планомірності, наочності, приступності, посильності,
емоційності, систематичності і послідовності.

Останнім часом дошкільні установи практикують комплексний тип занять, на яких використовуються різні засоби
навчання: музика, образотворча діяльність, художня література. Завдяки цим засобам вихователь створює в дітей
емоційний настрій, викликає бажання бути активними. З дітьми першої молодшої групи проводяться і комбіновані
заняття , що складаються з окремих частин, майже не зв'язаних між собою. У кожній з них вирішуються задачі
одного або різних розділів програми. Наприклад, перш ніж спорудити будиночок, діти розглядають картину, потім
іграшковий будиночок або готову модель, зроблену вихователем. Після цього вони будують будиночок самостійно і
на окремих аркушах малюють доріжку до нього .


























ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА



Асмолов А. Г. Психология личности. Принципы общепсихологического анализа. — М.: Изд-во Моск. ун-та, 1990.

Высотская С.И., Краевский В.В. Дидактические основания конструирования процесса обучения // Новые
исследования в педагогических науках. - М.: Педагогика. 1986. - №1 (47). - С.36-40.

Краевский В.В. Проблемы научного обоснования обучения (методологический анализ). - М.: Педагогика, 1977.

М'ясоїд П. А. Загальна психологія: Навч. посіб. — К.: Вища шк., 2000.

Общая психология / Под ред. Е. И. Рогов - М.: ВЛАДОС, 1995.

Панов В.И. От развивающего обучения к развивающему образованию // Известия Российской академии образования. -
М., 2000. - №2.

Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие. - Ростов н/Д:Феникс, 2002.




6




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel