Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Означення диференційної психології» (ID:10736)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       5 стр.
Размер в архиве:   18 кб.

Зміст


Вступ


1.Означення диференційної психології


2. Тестування як метод диференційної психології. Нові методи і підходи у тестуванні.


2.1 Історія розвитку тестів


2.2 Сучасні методи застосування тестів


3. Мислення. принцип історизму та нормативності у вивчені мислення.


Висновок


Список використаної літератури

Вступ


Від визнання реального існування індивідуально-психологічної різниці між людьми до створення такої наукової
дисципліни, як диференційна психологія, шлях далекий і важкий. Але така наукова дисципліна необхідна,
спостереження показують, що про психологію взагалі довідаються, лише зрозумівши, що люди неоднакові у своїх
психічних особливостях і в між особовому спілкуванні кожному варто передбачити, як покажуть себе особи, що
спілкуються в тих чи інших обставинах, що змінилися. Зрештою і для самопізнання потрібно виходити з розуміння
своїх психологічних особливостей. Істотне і незаперечне значення має ця дисципліна і для розробки проблем
загальної психології. Разом з тим доводиться визнати, що теоретичні основи диференційної психології виділені і
представлені в психологічній літературі недостатньо.

У свій час капітальний внесок у створення теоретичних основ диференційної психології вніс Б.М. Теплов. У руслі
його ідей продовжують дослідження його співробітники й учні. Але робота ця ще далека від завершення.

Не можна не звернути увагу на те, що вивчення індивідуально-психологічних особливостей людей протягом всієї
історії ще з часів Ф. Гальтона і Дж. Кеттелла було органічно пов'язане з рішенням практичних задач. Але,
зрозуміло, диференційна психологія, як і будь-яка галузь наукового знання, не може розвиватися без глибоких
теоретичних узагальнень. І матеріал для таких узагальнень їй дають не тільки лабораторні експерименти (вони
необхідні!), але і систематизовані життєві спостереження в школі, на підприємстві й у постійному спілкуванні
людей між собою. По самій своїй природі лабораторний експеримент обмежений, він не може дати знання про все
багатство проявів індивідуальності в важких життєвих ситуаціях — воно може бути розкрито лише шляхом
спостережень.








1. Означення диференційної психології




ДИФЕРЕНЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ (від лат. differentia — розходження) — галузь психології, що вивчає психологічні
розходження як між індивідами, так і між групами людей, причини і наслідки цих розходжень. Передумовою
виникнення диференційної психології є впровадження в психологію експерименту, а також генетичних і
математичних методів. Диференційна психологія складалася під безпосереднім впливом практики — педагогічної,
медичної та інженерної. Початок її розробці поклав Ф. Гальтон, що створив ряд прийомів і приладів для вивчення
індивідуальних відмінностей . Термін диференційна психологія увів німецький психолог В. Штерн у роботі “Про
психологію індивідуальних розходжень” (1900). Першими великими представниками нового напрямку були А. Бине,
А.- Ф. Лазурский, Дж. Кеттел і ін. В даний час для диференційної психології характерний інтенсивний розвиток
нових підходів і методів, як експериментальних, так і математичних. Поряд з розходженнями між індивідами в
розумовому відношенні широко досліджуються розходження у творчих і організаторських здібностях, у загальній
структурі особистості, у мотиваційній сфері. Важливе місце приділяється виявленню кореляцій між психологічними
властивостями, з одного боку, фізіологічними і біохімічними — з іншої. Велика робота в цьому напрямку ведеться
радянськими вченими. Факти і висновки, отримані диференційною психологією, мають важливе значення для рішення
багатьох практичних задач (добір і навчання персоналу, діагностика і прогностика розвитку окремих
властивостей, схильностей, здібностей індивідів і ін.).








2. Тестування, як основний метод диференційної психології. Нові методи і підходи у тестуванні


Основним методом диференційної психології стали тести ,спершу індивідуальні, а потім групові,— використовувані
для визначення розумових розходжень, а з винаходом тестів проективних — для виміру інтересів, установок,
емоційних реакцій. Шляхом обробки тестів методами факторного аналізу виявляються фактори, що сигналізують про
загальні властивості (параметрах, вимірах) чи інтелекту особистості. На цій підставі визначаються кількісні
варіації в психологічних властивостях окремих індивідів. У закордонній психології найбільшу популярність
придбали:


теорія двох факторів Ч. Спирмена, згідно якої у кожнім виді діяльності представлений як загальний для кожної
з них фактор, так і специфічний, необхідний тільки для даного виду діяльності (наприклад, для рішення
математичних задач, літературної творчості і т.п.);


2) мультифакторні теорії (Л. Терстон, Дж. Гилфорд і ін.), що заперечують загальний фактор і важають, що
мається широкий спектр первинних розумових здібностей (швидкість сприйняття, асоціативна пам'ять і ін.). Як би
не удосконалювалися тести і їхня статистична обробка, вони самі по собі не здатні пояснити причини
психологічних розходжень. Питання про ці причини протягом всієї історії диференційної психології служить
предметом гострих дискусій. У закордонній диференційній психології довгий час панувало переконання в
біологічній зумовленості здібностей і характеру людини. Вирішальне значення приписувалося при цьому
спадковості і дозріванню організму, а залежність індивідуально-психологічних особливостей від способу життя
особистості, соціально-економічних і культурні умови її розвитку ігнорувалася.


2.1 ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ТЕСТІВ

Перша методика інтелектуально тестування була створена

в 1880 році Джоном Кеттелом. Саме він вперше ужив слово "ТЕСТ" Він вимірював час реакції. Трохи пізніше
з'явився тест Біне

- у ньому оцінювалися рівні таких психологічних функцій, як

розуміння, уява, пам'ять, сила волі і здатність до уваги, спостереження й аналізу. Паралельно широке




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel