Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: « Методологія організації імпортних операцій» (ID:10213)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       8 стр.
Размер в архиве:   30 кб.

1. Методологія організації імпортних операцій



1.1. Економічна суть та логістичні методи організації імпортних операцій


У міжнародній торговій практиці використовуються два основних методи здійснення імпортних операцій: прямий
(direct) імпорт, що передбачає поставку товарів промисловими підприємствами безпосередньо іноземному
споживачу або закупівлю у нього відповідних товарів, і непрямий (indirect) імпорт, який полягає у купівлі
товарів через торгових посередників.

Для сучасного етапу розвитку великого виробництва з величезною концентрацією та централізацією капіталу є
характерним розширення прямого експорту та імпорту. Наприклад, у США нині 2/3 експорту промислових товарів
здійснюється безпосередньо виробниками.


Див.: Управління зовнішньоекономічною діяльностю./Під ред. А.І. Кредісова, К.:ВІРА-Р “Альтерпрес”-2000 р.,
С.55.

Прямий метод зовнішньоекономічних операцій використовується:

при продажі та закупівлі промислової сировини на основі довгострокових контрактів;

при експорті дорогого та габаритного обладнання;

при експорті стандартного обладнання через закордонні філії;

при закупівлі сільськогосподарських товарів у фермерів;

при державному продажі та закупівлі.

Прямі зв'язки дають ряд переваг: більш тісні контакти з контрагентом; краще знання кон'юнктури ринку; швидше
пристосування своїх виробничих потужностей до потреб споживача.

Однак і непрямий експорт та імпорт продовжують зберігати своє значення. За деякими оцінками, з допомогою
торгових посередників у світовий товарооборот втягується близько половини всіх товарів.

Цей метод використовується:

при збуті стандартного промислового обладнання;

при збуті споживчих товарів;

при реалізації другорядної продукції;

на окремих важкодоступних і маловідомих ринках;

при просуванні нових товарів;

при відсутності власної збутової мережі;

при умові, що торгівля монополізована великими торгово-посередницькими фірмами.

Непрямий метод експортно-імпортних операцій теж має свої переваги: великий досвід; власна мережа
обслуговування, хороші зв'язки, знання ринку та кон'юнктури.

Організація торгового апарату промислових фірм для імпортних операцій. Імпорт здійснюють тільки великі фірми,
муніципалітети, універмаги, ресторанні концерни.

Для проведення операцій фірми створюють імпортні відділи, що включають, як правило, два сектори -
закупівельний і адміністративний. Інколи фірми звертаються до послуг вояжерів із закупівлі. Вони, як і
комівояжери, є роз'їздними прикажчиками чи агентами фірми. За свою роботу отримують невелику ставку плюс
процент від суми угоди.

У великих центрах, де переважно закуповується товар, засновуються постійні представництва. У промислових
центрах розташовуються також закупівельні контори, які безпосередньо скуповують товари. Перш ніж придбати
товар, вони посилають оферти та зразки своїм фірмам. Іноді самостійно вирішують питання про закупівлю (якщо
йдеться про невелику партію).

У деяких країнах, що розвиваються, створені урядові організації, які займаються експортом окремих товарів,
котрі виробляються на державних підприємствах або скуповуються в окремих приватних осіб (наприклад,
Бразильський інститут кави, нафтові розробки Аргентини). Промислові фірми при закупівлі товарів користуються
послугами цих організацій.

Значну допомогу в організації імпорту надають також імпортні асоціації. Так, скажімо, у США не без успіху
функціонує «Асошіейтед імпортерз оф алкогол продактз».

Торгово-посередницькі операції. Під торгово-посередницькими операціями мають на увазі операції, пов'язані з
купівлею та продажем товарів, які виконуються за дорученням виробника-експортера незалежним від нього
торговим посередником на основі угоди або доручення.

Торгове посередництво - це досить широке поняття, яке включає значне коло послуг: перепродаж товару; пошук
закордонного контрагента; підготовка та завершення угоди; кредитування сторін; здійснення
транспортно-експедиторських операцій; страхові операції; проведення рекламних заходів; здійснення технічного
обслуговування.

До торгово-посередницьких належать фірми, які в юридичному та господарському відношенні не залежать від
виробника чи споживача товару (сюди, звичайно, не входять філії чи дочірні товариства промислових компаній).
Вони діють заради прибутку, що створюється або як різниця між цінами, за якими вони купують і продають товар,
або як винагорода за послуги.

Як правило, торгово-посередницькі фірми займаються лише комерційною діяльністю, хоча найбільші з них можуть і
обробляти куплений товар.

Використання торгових фірм дає певні переваги:

1. Фірма-експортер у такому разі не вкладає значних коштів у організацію збутової мережі на території
країни-імпортера, бо торгово-посередницькі фірми мають свою власну матеріально-технічну базу (складські
приміщення, демонстраційні зали, ремонтні майстерні, роздрібні магазини).

2. Вони звільняють експортера від багатьох турбот, пов'язаних із реалізацією товару (доставка, сортування,
пакування), пристосовуючись до вимог ринку.

3. Суттєвим є використання капіталу торгово-посередницьких фірм на основі коротко- та довгострокового
кредитування. Тут велике значення мають стійкі зв'язки торгово-посередницьких фірм із банками, страховими
компаніями.

4. Накінець, ринки деяких товарів повністю монополізовані торговими посередниками (наприклад, брокерами в
Англії) і не доступні для прямих контактів зі споживачами.

Недоліком використання посередників є те, що імпортер позбавлений безпосередніх контактів з виробниками і
повністю залежить від добросовісності посередника.

Торгово-посередницькі операції можна поділити на чотири види: з перепродажу; комісійні; агентські;
брокерські.

Операції з перепродажу. Вони здійснюються торговим посередником від свого імені та за свій рахунок. Тут
торговий посередник виступає стороною договору як з експортером, так і з покупцем. Розрізняють два види
операцій з перепродажу.

До першого виду належать операції, коли торговий посередник виступає по відношенню до експортера як покупець.
Він стає власником товару і може реалізувати його будь-кому і за будь-якою ціною.

Другий вид операцій - коли експортер і торговий посередник підписали договір про продаж товарів на певній
території у конкретний термін (вказуються й інші деталі).

Таким чином, посередництво шляхом договору полягає у просуванні товарів від експортера до споживача, при
цьому торговець зобов'язаний дотримуватися певних умов експортера.

Комісійні операції. Це здійснення однією стороною, що йменується комісіонером, за дорученням іншої сторони,
яку називають комітентом, угод від свого імені, але за рахунок комітента. Взаємовідносини регулюються
договором. Комітент залишається до кінця власником товару, комісіонер же не купує товар (він залишається в
руках експортера) Але для третьої сторони (покупця) стороною договору виступає комісіонер, а комітента він
може навіть і не знати. Комісіонер отримує винагороду або як відсоток, або як різницю між ціною комітента і
продажною.

А якщо покупець не може розплатитися з комісіонером? Звичайно комісіонер не відповідає за кредитоспроможність
третіх осіб. Однак іноді у комісійний договір включається умова про поруку комісіонера за виконання угоди
покупцем, тобто гарантії комітента від несплати. Така умова називається делькредере. У договорі вказується при
цьому ціна (максимальна чи мінімальна), а також термін передачі грошей комісіонером комітенту.




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel