Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Нагляд як спосіб забезпечення законності і дисципліни у державному управлінні » (ID:10122)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       3 стр.
Размер в архиве:   10 кб.

Нагляд як спосіб забезпечення законності і дисципліни у державному управлінні


План





1. Поняття нагляду, нагляд прокуратури


Адміністративний нагляд — це здійснення спеціальними державними структурами цільового спостереження за
дотриманням виконавчо-розпорядчими органами, підприємствами, установами і організаціями та громадянами правил,
передбачених нормативними актами.

Його суб'єктами є спеціально створені з цією метою державні структури: а) інспекції; б) міліція.

У даний час, згідно з п. 9 Перехідних положень Конституції України, прокуратура продовжує виконувати функцію
нагляду за додержанням і застосуванням законів. У юридичній теорії і практиці ця функція визначається як
загальний нагляд прокуратури. Вона регламентована Законом "Про прокуратуру" від 5 листопада 1991 p.

Загальний нагляд — це нагляд за виконанням законів виконавчо-розпорядчими органами, підприємствами,
установами, організаціями, посадовими особами, громадянами.

Предметом загального нагляду є:

1) відповідність актів, які видаються всіма органами, підприємствами, установами, організаціями та посадовими
особами, вимогам Конституції України та чинним законам;

2) додержання законів про недоторканність особи, соціально-економічні, політичні, особисті права і свободи
громадян, захист їх честі та гідності, якщо законом не передбачений інший порядок захисту цих прав;

3) додержання законів, що стосуються економічних, міжнаціональних відносин, охорони навколишнього середовища,
митниці та зовнішньоекономічної діяльності.

Перевірка виконання законів проводиться за заявами та іншими повідомленнями про порушення законності, що
вимагають прокурорського реагування, а за наявності приводів — також з власної ініціативи прокурора.
Прокуратура не підміняє органи відомчого управління та контролю і не втручається у господарську діяльність,
якщо така діяльність не суперечить чинному законодавству.

Загальний нагляд спрямовано на те, щоб акти, які видають виконавчо-розпорядчі органи, відповідали чинному
законодавству і щоб закони виконувалися адресатами точно і однаково.

Здійснюючи загальний нагляд, прокурор у межах своєї компетенції витребує для перевірки відповідності закону
накази, інструкції, розпорядження та інші акти, що видаються державними й недержавними органами і
організаціями.

Прокурор має право витребувати від цих органів і організацій необхідні документи, матеріали, статистичні та
інші відомості; вимагати проведення перевірок, ревізій у зв'язку з наявними даними про порушення законності;
вимагати виділення спеціалістів для з'ясування питань, які виникають при здійсненні нагляду; має право
викликати посадових осіб і громадян і вимагати від них пояснень з приводу порушень закону.

До повноважень прокурора у сфері загального нагляду також належать: перевірки виконання законів у зв'язку з
заявами, скаргами та іншими повідомленнями про правопорушення; встановлення законності адміністративного
затримання громадян і вжиття заходів впливу за адміністративні правопорушення; вжиття заходів для
відшкодування матеріальних збитків, якщо такі збитки було завдано внаслідок порушення законності.

Вимоги прокурора у зв'язку зі здійсненням загального нагляду обов'язкові для виконання всіма, кому вони
адресовані.



2. Адміністративний нагляд держінспекцій


Усі інспекції залежно від компетенції можна поділити на дві групи: 1) ті, що мають повноваження міжвідомчого
характеру (ДАІ, Держпожнагляд тощо); 2) ті, що не мають таких повноважень, тобто здійснюють свої функції
тільки в межах того чи іншого відомства (інспекція польотів цивільної авіації, інспекція особового складу
тощо).

Інспекції, що мають повноваження міжвідомчого (надвідомчого) характеру, є державними інспекціями. Вони
здійснюють свої функції у межах наданої компетенції незалежно від відомчої підпорядкованості об'єктів.

Система державних інспекцій за характером зв'язків з органами державної виконавчої влади неоднорідна.
Класифікуючи за цією ознакою, можна говорити про дві групи державних інспекцій:

1) організаційно відокремлена група держінспекцій, підпорядкована безпосередньо уряду (Держгортехнагляд — щодо
дотримання правил з безпечного проведення робіт у промисловості та гірському нагляді);

2) група інспекцій, які є цілком або частково структурними підрозділами центральних органів державної
виконавчої влади (міністерств, відомств).

Характерною щодо цього є діяльність добре нам відомої ДАІ, Держпожнагляду, органів санітарного нагляду або
державної контрольно-ревізійної служби в Україні. Підпорядкованість державної інспекції тій чи іншій державній
структурі фіксується у відповідному положенні. Положення про ці інспекції затверджує Кабінет Міністрів
України.

Повноваження державних інспекцій умовно можна поділити на три види:

1) з розробки норм і правил, виконання яких контролює інспекція. Повноваження даного виду, як правило,
полягають у наявності в інспекцій прав готувати різні проекти норм, правил тощо і вносити їх на розгляд
відповідного органу управління;

2) з організації і здійснення нагляду. Як правило, це такі права: одержувати та витребувати матеріали
(документи); обслідування на місці; давання обов'язкових приписів і вказівок; дозвільні повноваження (пуск,
введення в експлуатацію, встановлення номерних знаків тощо); давання експертних висновків (пожежний нагляд,
архітектурний будівельний контроль), мати свого представника в комісії з приймання, розслідування аварій
тощо;

3) із застосування заходів державного примусу. Названа група повноважень, як правило, закріплюється у
відповідних статтях Кодексу про адміністративні правопорушення.



3. Адміннагляд в міліції


Адміністративний нагляд міліції — це систематичний нагляд за точним і неухильним дотриманням посадовими
особами та громадянами правил, що регулюють громадський порядок і громадську безпеку з метою попередження і
припинення порушень цих правил, а також виявлення порушників і притягнення їх до встановленої законом
відповідальності (кримінальної чи адміністративної) або вжиття до них заходів громадського впливу.

Методами адміністративного нагляду міліції є: а) безпосереднє спостереження в громадських місцях за виконанням
громадянами та посадовими особами загальнообов'язкових правил; б) періодичні перевірки виконання органами,
посадовими особами, громадянами встановлених правил; в) виявлення порушень у ході перевірки скарг, заяв,
пропозицій та іншої інформації про правопорушників.

Адміністративний нагляд поділяється на загальний і спеціальний.

Загальний адміністративний нагляд містить нагляд за дотриманням загальнообов'язкових та інших правил. До них
належать: правила перебування іноземців, правила дозвільної системи; правила паспортної системи тощо.

Спеціальний адміністративний нагляд міліції — це нагляд за поведінкою певної категорії громадян.

Даний вид нагляду є примусовим заходом і встановлюється за звільненими з місць позбавлення волі відповідно до
Закону "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі" від 1 грудня 1994 p.

Закон формулює поняття цього виду адміністративного нагляду як системи "тимчасових примусових профілактичних
заходів спостереження і контролю за поведінкою окремих осіб, звільнених з місць позбавлення волі, що
здійснюються органами внутрішніх справ".

Визначає його завдання: "Адміністративний нагляд встановлюється з метою запобігання вчиненню злочинів окремими
особами, звільненими з місць позбавлення волі, і здійснення виховного впливу на них".




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel