Стратегія підприємстваПлан
Стратегічний аналіз підприємства
ЗАТ “Електа” зайнято у електронної галузі промисловості, пов’язаної з виробництвом комп’ютерних компонентів.
Основна увага зосереджена на випуску мікросхем пам’яті для комп’ютерної техніки, особливо FLASH – пам’яті.
Структура компанії є традиційною – відділи виробництва, маркетингу і реклами, забезпечують нормальний хід
процесу виробництва, контактів з постачальниками та отримання прибутку.
Особливістю є розподіл підрозділів компанії на такі, що займаються виробництвом і просуванням на ринок
традиційних видів пам’яті, і її нових видів - FLASH – пам’яті.
Попит на компоненти комп’ютерної пам’яті на території України стримко зростає, до того ж в зв'язку з виходом
на міжнародні ринки вдалось підписати контракти, які дозволили розвиватись в напрямку виготовлення новітних
компонентів, які поки що ніким не випускаються в Україні – компонентів FLASH – пам’яті.
Була закуплена сучасна виробнича лінія і підписані контракти з Avnet EMG Europe – одним з найбільших
європейських дистиб’юторів на ринку мікроелектронних компонентів, що дозволило в декілька разів підвищили
продуктивність праці.
Компонентів FLASH – пам’яті - це альтернативні джерела пам’яті, які дозволяють зберігати більші інформації,
ніж звичайно, до того ж забезпечувати до даних, які знаходяться в такій пам’яті, більш швидкий досуп. В
Україні такі компонети ще майже не викоритовуються, однак попит на них зростає досить швидко.
Таким чином, основне підприємство, що займається дистрибцією та виробництвом звичайних компонентів пам’яті,
вкладає оборотні кошти в розвиток підрозділу, що займається FLASH – пам’ятью.
Тепер дослідимо основні конкурентні переваги компанії та її ключові фактори успіху – характерні для даної
галузі фактори, які приносять їй переваги. До КФУ в сфері діяльності ЗАТ “Електа” віднесено такий ряд
факторів, зазначених у таблиці 1.
Таблиця 1
Аналіз ключових факторів успіху підприємства ЗАТ “Електа”
Сфера КФУ
Показники КФУ
КФУ, залежні від технології
висока ступінь опанування існуючими технологіями;
досконалість дослідницької та експерементальної бази;
здатність швидкої розробки нововведень тощо.
КФУ, які відносяться до виробництва
низька собівартість продукції;
висока якість продукції;
вигідне розміщення підприємства;
КФУ, які відносяться до реалізації продукції.
широка мережа оптових дистриб’юторів;
присутність у точках роздрібної торгівлі;
можливість доставки тощо.
КФУ, які відносяться до маркетингу
позитивний імідж фірми;
потенційно великий розмір і кількість цільових ринків;
добре знання споживачів;
переваги в поінформованості як результат маркетингових досліджень;
відносно ефективна реклама;
високий рівень сервісного обслуговування тощо.
КФУ, що відносяться до професійних навичок
висока кваліфікація персоналу;
багатий досвід практичної діяльності тощо
КФУ, пов’язані з менеджментом
високий рівень інформаційних систем;
нормальна ефективність системи управління;
налагоджений процес прийняття рішень тощо
Інші КФУ
є доступ до фінансових ресурсів;
наявність власного капіталу;
наявність ноу-хау тощо.
Наступна таблиця дає оцінку конкурентної сили ЗАТ “Електа” у порівнянні з найбільшим конкурентом на ринку
електронної пам’яті – російською фірмою “МemoLogic”.
Таблиця 2
Оцінка конкурентної сили ЗАТ "Електа"по відношенню до найближчого конкуренту
№
КФУ
Вага
ЗАТ "Електа"
“MemoLogic”
Оцінка
Зважена оцінка
Оцінка
Зважена оцінка
1
2
3
4
5
6
7
1
Якість продукції
0,20
10
2,00
6
1,20
2
Імідж
0,10
10