Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: « Економічні методи менеджменту» (ID:9701)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       6 стр.
Размер в архиве:   18 кб.

рішень, дослідження операцій для ухвалення оптимального рішення.



У 60-і роки XX сторіччя почався швидкий ріст середніх і дрібних фірм, що привів до утворення нової системи
керування, що враховує динамізм зовнішнього середовища і її активний вплив на фірми. Колективи стали
розглядатися як особливі соціальні групи, а міжособистісні відносини - як фактори росту ефективності і
потенціалу кожного працюючих (школа людських відносин і поведінкової науки). Ширше стали застосовуватися
кількісні методи при прийнятті управлінських рішень у складних ситуаціях, особливо при рішенні задач керування
запасами, розподілі ресурсів і т.д. Системний підхід дозволив розглядати організацію як систему, що
складається з взаємозалежних і взаємозалежних частин. Логічним продовженням системних досліджень є розробки
ситуаційного підходу, тобто набору обставин, з якими зіштовхується організація в процесі функціонування.



Десятиліття 80-х років ознаменувалося новим проривом –усвідомленням значення організаційної культури як
могутнього інструмента керування. Головний потенціал і в той же час небезпека для прогресивних змін криється в
культурі людини, стереотипах його поводження в організації.



У розвитку менеджменту в 90-х роках проглядаються наступні найбільш важливі риси: переосмислення значення
матеріально-технічної, технологічної бази виробництва і надання послуг; демократизація керування, тобто участь
рядових працівників у керуванні, у власності, у прибутку; посилення міжнародного характеру керування. Усе
більш очевидної стає необхідність рішення екологічних проблем промислового виробництва, пошуку нових шляхів і
підходів збереження ресурсів для майбутніх поколінь при збільшенні темпів економічного росту.



Наріжний камінь сучасної методології менеджменту - адаптація. Ніщо в керуванні не відбувається немотивовано,
усі має свою причину, усі визначається переплетенням багатьох перемінних, зовнішньої і внутрішньої середовища
організації. Тому для менеджера дуже важливо передбачати тенденції розвитку й організації, і суспільства.
Виділимо деякі такі сучасні тенденції.



Природні ресурси. Сировина стає усе більш дорогим. Виснаження ресурсної бази зажадає впровадження принципово
нових підходів до виробництва товарів і послуг. Для компенсації недоліку ресурсної бази більше уваги буде
приділятися оптимізації використання капіталу.



Час стає усе більш обмеженим ресурсом. Виникає необхідність в ощадливому керуванні часом. Фактор часу стає усе
більш визначальним при ухваленні рішення.



Інформація стає найважливішим ресурсом організації.



Кваліфікована робоча сила залишиться як і раніше важливим фактором, але буде характеризуватися різноманіттям
національних мов, культур і систем цінностей. Організації стануть усе більш покладатися на незалежних
підрядчиків, постачальників, позаштатних співробітників. Зросте обсяг продажів вироблених у рамках постійного
співробітництва. Обсяг продажів чужим клієнтам стане менш значимим. Набагато прибутковіше розширювати своя
справа при наявності постійної клієнтури.



Багато операцій (складання звітності, координація і контроль) усі частіше будуть виконуватися комп'ютерами.
Заміна організаційного контролю на самоврядування, тобто процес оцінки праці буде зміщатися убік результатів,
а не дій.



Бюрократична модель керування – модель жорстко регламентованої структури буде усе рідше використовуватися при
керуванні організаціями.



Організації майбутнього будуть наділені наступними рисами:



малі колективи, у яких трудяться рівні по статусі і кваліфікації люди, що забезпечує більшу соціальну
взаємодію;


міждисциплінарні навички працівників будуть характерні для організації майбутнього на відміну від
бюрократичної організації, де заохочується вузька спеціалізація;

автономні підрозділи з відповідальністю за широке коло проблем, у противагу бюрократичної організації з
функціональною відповідальністю;

неформальна структура і заохочення співробітництва підрозділів організації;

децентралізація прийняття рішень, зсув процесу прийняття рішень на більш низькі рівні, де виникає ситуація,
що вимагає рішень;

самоврядування, при якому менеджери вищої ланки будуть прагнути здійснювати функції керівництва, ніж
керування;

проведення двосторонніх перевірок, коли начальники оцінюють своїх підлеглих і навпаки;

менеджер у ролі “тренера”. Ієрархічний керуючий не може працювати в передових організаціях. Кваліфіковані
співробітники хочуть працювати під початком і в команді з людьми, що володіють навичками тренера, педагога,
учителя;

участь працівників у власності, що може бути реальної (наприклад, акції) чи гіпотетичної;

атмосфера корпоративності. “Якщо ви хочете, щоб ваші співробітники добре обслуговували клієнтів, ви повинні
відноситься до них серйозніше, ніж до клієнтів” (Б. Фромм);

дух підприємництва, коли допускається воля на помилкові дії;

особистий ріст, тобто не тільки підвищення професійного рівня, але і поліпшення особистісних відносин;

зсув влади – процес заміщення насильства і капіталу (основних важелів влади в організаційних структурах) –
знаннями (інформацією, що піддалася більш детальній обробці з метою перетворення її в знаряддя влади).


Принципи сучасного менеджера:



мислити і діяти стратегічно, тобто постійно пам'ятаючи про кінцевий результат;


уміти переконувати людей брати на себе відповідальність і не боятися ризику (острах невдачі деморалізує
людей), нагороджувати тих, хто не боїться ризику;

створювати організацію, у якій люди б знали, яка грандіозна мета коштує перед нею й особисто перед ними, і
були б готові її досягти;

постійно удосконалювати свої знання, розуміючи, що успіх може стати найлютішим ворогом навчання;

усвідомлювати, що єдиною константою є зміни, хоча люди пручаються змінам, навіть якщо вони підуть їм у благо;




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel