Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: « Економічні методи менеджменту» (ID:9701)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       6 стр.
Размер в архиве:   18 кб.


Під організаційною культурою розуміють особливості сприйняття співробітниками і керівництвом пріоритетних
задач своєї організації, що у контексті організаційної культури визначаються тим, у якому ступені матеріальний
добробут співробітників є пріоритетною метою для керівництва організації, і в якому ступені стратегічні цілі
організації є пріоритетними для співробітників.



Життя організації підкоряється семи основним законам.



Закон синергії, говорить, що властивості і можливості організації як єдиного цілого перевищують суму
властивостей і можливостей її окремих елементів, що обумовлено їх взаємодоповненням, взаємопіддержкою,
взаємовпливом. Для членів організації реальний виграш від об'єднання перекриває утрати від обмеження
самостійності.


Закон, відповідно до якого в організації паралельно здійснюються такі протилежно спрямовані процеси як поділ,
диференціація, спеціалізація функцій, реалізованих її елементами, з одного боку, і їхнє об'єднання,
універсалізація - з іншої.

Закон збереження пропорційності. У підсумку збільшуються потенційні можливості елементів як таких і
результату їхньої взаємодії у виді потенціалу організації в цілому, між організацією і її елементами при
будь-яких можливих змінах, що дозволяє в максимальному ступені реалізовувати потенціал, яким вони володіють.
Наприклад, чи надлишок недостача персоналу негативно позначається на економічній ефективності діяльності
організації.

Закон композиції укладається в тім, що функціонування усіх без винятку елементів організації підкоряється
загальної мети, а індивідуальні цілі кожного з них являють собою її конкретизацію.

Закон самозбереження припускає, що будь-яка організація і її елементи прагнуть зберегти себе як ціле. Цей
закон забезпечується за рахунок сполучення двох протилежних початків: стабільності і розвитку.

Закон свідомої координації діяльності затверджує, що порядок в організації визначається рівнем інформованості
її членів.

Закон онтогенезу полягає в тому, що будь-яка організація в рамках свого життєвого циклу послідовно проходить
три фази: становлення, розвиток і вгасання. Завдання керівництва полягає в максимальному скороченні першої
фази, продовженні другої і відстрочення третьої.


Керування з'явилося разом із суспільством. Здійснення древніх цивілізацій (висячі сади Вавилона, піраміди
Єгипту, храми Греції, міста інків і т.п.) ясно вказують, що вони мали формальні структури, у яких можна було
виділити рівні керування. Задовго до народження Христа існували великі, добре керовані політичні і військові
організації. Тисячі років тому в Китаї була високорозвинена система бюрократичних організацій.



Ідея керування як наукової дисципліни, професії й області дослідження з'явилася тільки наприкінці
дев'ятнадцятого – початку двадцятого століття. У 80-х роках XIX століття в Уортоновскої школі бізнесу (США)
почали викладати принципи керування.



У XX сторіччі, і особливо в його першій половині, виникла безліч різних ідей і теорій керування. Виділимо
деякі з них.



Раціоналістичне керування. Основоположником менеджменту як науки вважається американський інженер і дослідник
Фредерік У. Тейлор (1856 –1915 р.м.). Він вважав, що кожен працівник повинний робити ту роботу, що він може
робити найкраще. Сама робота повинна бути стандартизована, а менеджер повинний відбирати робітників, навчати
їхній і поділяти з ними відповідальність. Тейлор розробив інструментарій, що забезпечив раціоналізацію й
інтенсифікацію праці, що дозволило істотно підвищити ефективність виробництва. У 1911 р. Ф. Тейлор опублікував
свою книгу “Принципи наукового керування”, у якій показав, що для виміру і контролю виробничих процесів можна
використовувати наукові методи. Тейлор і його сучасники (Генрі Гантт, Фрэнк і Лилиан Гилберт) для виконання
якоїсь конкретної функції шукали один оптимальний спосіб за допомогою вимірів часу і рухів. Планування було
відділено від реалізації планів. Ці дослідження привели до введення системи економічних стимулів. Підсилилася
спеціалізація, стала застосовуватися взаємозамінність деталей, зросла продуктивність праці, ефективність
використання ресурсів. Однак у міру того як виробничі процеси ставали усе більш стандартизованими, стало
можливим легко заміняти робітників. Працівників почали розглядати як гвинтики машини, що привело до їхнього
відчуження від організації.



Адміністративна школа в керуванні. Ще одним класиком раннього етапу розвитку теорії менеджменту поряд з
Тейлором є Анрі Файоль – великий французький промисловець (1841 – 1925 р.м.). З його ім'ям зв'язане виникнення
адміністративної наукової школи в керуванні. Файоль обґрунтував підхід до керування як універсальному процесу,
що складається з декількох взаємозалежних функцій (планування, організація, керівництво, координація і
контроль), сформулював загальні принципи керування (вперше опублікував свої ідеї в 1914 р.). Він затверджував,
що принципи керування універсальні і можуть використовуватися у всіх типах організацій.



Значний внесок у розробку концепції ідеальної бюрократії вніс німецький соціолог Макс Вебер. Так називали
організацію, який правили не особистості, а закони. В ідеальній моделі бюрократичної організації є
спеціалізований розподіл праці, чітка управлінська ієрархія. Уся діяльність організації здійснюється
відповідно до послідовної системи об'єктивних правил: принципи наймання співробітників і їхніх просувань по
службі ґрунтуються на технічних кваліфікаційних критеріях, що до того ж захищають співробітників від
малообгрунтованого чи необґрунтованого звільнення; об'єктивне керування, що коштує над людськими відносинами й
емоціями.



Класична школа, пройшовши визначені етапи розвитку, у досконалості вивчивши технічну сторону управлінського
процесу, вичерпала свої можливості. Прихильники школи людських відносин поставили в главу керування
"соціальної людини" (організація як соціальна система). Самими великими представниками цієї школи є Елтон
Мейо, Мери Фоллет. Вони думали, що необхідно вивчати поводження людини у виробничій сфері і доводили існування
залежності між продуктивністю праці і морально-психологічним станом людей у рамках трудового колективу. У
менеджменті дослідження Мейо одержали назва “хоторнских” (вони проводилися на заводі Хоторна компанії “Вестерн
електрик”). Відкриття Мейо укладалося в тім, що соціальні фактори поряд з технічними й економічними необхідно
враховувати в управлінських процесах.



Погляди Мейо і його послідовників одержали подальший розвиток у працях Д. Мак-Грегора, Ф. Герцберга, Р.
Лайкерта. Цей напрямок оформився в поведінкову школу керування, представники якої ставили задачу розкриття
взаємодії внутрішніх можливостей людей і ефективності роботи організацій. Головний упор був зроблений на
психологічні і соціологічні аспекти керування.



У 50-і роки XX сторіччя з розвитком ЕОМ і математичних методів виникла кількісна теорія керування. В
управлінських процесах стали активно використовувати математичні моделі теорії ігор, теорії раціональних




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel