Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: « Діяльність» (ID:8414)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       13 стр.
Размер в архиве:   59 кб.


Уміння – це елементи діяльності, що дозволяють що-небудь робити з високою якістю, наприклад точно і правильно
виконувати яку-небудь дію, операцію, серію дій або операцій. Уміння звичайно містять у собі автоматично
виконувані частини, що називають навичками, але в цілому являють собою свідомо контрольовані частини
діяльності, принаймні в основних проміжних пунктах і кінцевій меті.

Розвиток і удосконалювання діяльності можна розуміти, таким чином, як перехід компонентів окремих умінь і
операцій на рівень навичок. Як навички, до речі, можуть виступати й операції. Тоді вони є частиною більш
складної навички.

Операцією іменують спосіб здійснення дії. Взагалі операції – це якість дії, що створює дію. Генезис операції
складається в співвідношенні дій, їхній включеності одне в інше. Психологічне злиття в єдину дію окремих
приватних дій являє собою перетворення останніх в операції. Інший вид операцій народжується з простого
пристосування дії до умов його виконання.

Операційна сфера включає психологічні елементи, що грають роль способів і засобів досягнення цілей,
обумовлених сферою спрямованості.

22. Потребнісно-мотиваційна підсистема діяльності та поведінки особистості


У сучасної людини існує безліч різних видів діяльності, число яких приблизно відповідає кількості наявних
потреб (з урахуванням полімотивованості діяльності). Можна виділити три параметри, відповідно до яких можна
описувати систему людських потреб: це сила, кількість і якість потреб.

Під силою потреби мається на увазі значення відповідної потреби для людини, її актуальність, частота
виникнення і спонукальний потенціал.

Кількість – це число різноманітних потреб, що існують у людини і час від часу стають для нього актуальними.

Під своєрідністю потреби маються на увазі предмети й об'єкти, за допомогою яких та або інша потреба може бути
досить повно задоволена у даної людини.

Мотивом діяльності називається те, що спонукує її, заради чого вона здійснюється. Як мотив, звичайно виступає
конкретна потреба, що у ході і за допомогою даної діяльності задовольняється. Мотиви людської діяльності
можуть бути всілякими: органічними, функціональними, матеріальними, соціальними, духовними.

Мотивація діяльності в ході її розвитку не залишається незмінною. Так, наприклад, у трудової або творчої
діяльності згодом можуть з'явитися інші мотиви, а колишні відійти на другий план. Іноді дія, раніше включена
до складу діяльності, може виділитися з неї і придбати самостійний статус, перетворитися в діяльність із
власним мотивом. У цьому випадку ми відзначаємо факт народження нової діяльності.

З віком по мірі розвитку людини відбувається зміна мотивації її діяльності. Якщо людина змінюється як
особистість, то мотиви її діяльності перетворюються. Прогресивний розвиток людини характеризується рухом
мотивів вбік їх духовного розвитку.

23. Потреби: поняття, сутність та класифікація


Потреба – стан індивіда, що створювана випробовуваним нестатком в об'єктах, необхідних для його існування і
розвитку і виступаючим джерелом його активності. Потреби виявляються в мотивах, потягах, бажаннях та ін., що
спонукують людини до діяльності і стають формою прояву потреби. Якщо в потребі діяльність власне кажучи
залежна від її предметно-суспільного змісту, то в мотивах ця залежність виявляється як власна активність
суб'єкта. Тому система мотивів, що розкривається в поведінці особистості, має більше ознак і більш рухлива,
ніж потреба, що складає її (системи мотивів) сутність.

Потреби носять об'єктивний, динамічний характер, тому що складаються під впливом соціально-економічних умов
розвитку суспільного виробництва і рівня матеріального добробуту, міняються на кожному конкретному історичному
етапі.

Маслоу припустив, що всі потреби вроджені і представив свою концепцію ієрархії потреб у мотивації людини в
порядку їхньої черговості: потреби самовираження; потреби визнання і самовираження; потреби приналежності і
причетності; потреби безпеки і впевненості в майбутньому; фізіологічні потреби.

В основі цієї схеми лежить правило, що домінуючі потреби, розташовані внизу, повинні бути більш-менш
задоволені до того, як людина зможе усвідомити наявність і бути мотивованою потребами, розташованими вгорі,
тобто задоволення потреб, розташованих внизу ієрархії, робить можливим усвідомлення потреб, розташованих вище
в ієрархії та їхню участь у мотивації.

24. Мотиви поведінки і діяльності особистості: поняття, сутність та види



Мотивом діяльності називається те, що спонукує її, заради чого вона здійснюється. Як мотив, звичайно виступає
конкретна потреба, що у ході і за допомогою даної діяльності задовольняється.



Мотиви людської діяльності можуть бути роізноманітними: органічними, функціональними, матеріальними,
соціальними, духовними.



Органічні мотиви спрямовані на задоволення природних потреб організму (у людини – на створення умов,
найбільшою мірою цьому сприятливих). Такі мотиви пов'язані з ростом, самозбереженням і розвитком організму. Це
– виробництво продуктів харчування, житла, одягу і т.п.



Функціональні мотиви задовольняються за допомогою різного роду культурних форм активності, наприклад ігор і
занять спортом.



Матеріальні – спонукують людину до діяльності, спрямованої на створення предметів, безпосередньо у вигляді
продуктів, що обслуговують природні потреби.



Соціальні мотиви породжують різні види діяльності, спрямовані на те, щоб зайняти визначене місце в
суспільстві, одержати визнання і повагу з боку оточуючих людей.



Духовні мотиви лежать в основі тих видів діяльності, що пов'язані із самовдосконаленням людини. Тип діяльності
звичайно визначається по її домінуючому мотиву (тому, що всяка людська діяльність полімотивована, тобто
збуджується декількома різними мотивами).



25. Класифікація потреб та мотивів поведінки і діяльності особисті


Потреби і мотивація нероздільні, і теорія Маслоу підтверджує, що мотивація лежить в основі стимуляції індивіда
по задоволенню потреб.

Маслоу припустив, що всі потреби вроджені і представив свою концепцію ієрархії потреб у мотивації людини в
порядку їхньої черговості: потреби самовираження; потреби визнання і самовираження; потреби приналежності і
причетності; потреби безпеки і впевненості в майбутньому; фізіологічні потреби.

В основі цієї схеми лежить правило, що домінуючі потреби, розташовані внизу, повинні бути більш-менш
задоволені до того, як людина зможе усвідомити наявність і бути мотивованою потребами, розташованими вгорі,
тобто задоволення потреб, розташованих внизу ієрархії, робить можливим усвідомлення потреб, розташованих вище
в ієрархії та їхню участь у мотивації.

За Маслоу, це є головним принципом, що лежить в основі організації мотивації людини, і чим вище людина може
піднятися в цій ієрархії, тим більшу індивідуальність, людські якості і психічне здоров'я вона продемонструє.




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel