Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: « Діяльність» (ID:8414)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       13 стр.
Размер в архиве:   59 кб.

10. Основні характеристики діяльності


Основними психологічними властивостями діяльності є активність, осознаність, цілеспрямованість, предметність і
системність її будівлі.


Діяльність людини має наступні основні характеристики: мотив, мета, предмет, структуру і засоби.



Мотивом діяльності називається те, що спонукує її, заради чого вона здійснюється. Мотиви людської діяльності
можуть бути різними: органічними, функціональними, матеріальними, соціальними, духовними.



Метою діяльності виступає її продукт. Він може являти собою реальний фізичний предмет, створюваний людиною,
визначені знання, уміння і навички, що здобуваються в ході діяльності, творчий результат (думка, ідея, теорія,
твір мистецтва).



Предметом діяльності називається те, з чим вона безпосередньо має справу. Так, наприклад, предметом
пізнавальної діяльності є всякого роду інформація, предметом навчальної діяльності – знання, уміння і навички,
предметом трудової діяльності – створюваний матеріальний продукт.



До структурних компонентів діяльності можна віднести такі психологічні утворення як цілі, мотивацію,
інформаційні відносини, вплив носить інформаційний характер – інформація функціонує між частинами системи –
елементами, тим самим здійснюється зв'язок як всередині системи, так і поза нею; міра функціонуючої інформації
і її якість визначають рівні організації системи; інформаційне звертання в системі і між системному плані
визначає існування систем керування.



Як засоби здійснення діяльності для людини виступають ті інструменти, якими вона користується, виконуючи ті
або інші дії чи операції.


11. Діяльнісні принципи аналізу психіки у психології



Базовими принципами, що визначають виділення одиниці психічного аналізу, пропонується вважати наступні:


Принцип нерозкладної цілісності.

Принцип первинності психічного матеріалу.

Принцип гетерогенності.

Принцип необхідного розвитку.

Принцип психологічної гомогенності.



13. Основні складові діяльності


Будь-яка людська діяльність має зовнішні і внутрішні компоненти. До внутрішнього відносяться психічні процеси:
сприйняття, увага, уява, пам'ять, мислення, мова. Вони виступають як найважливіші компоненти будь-якої
людської діяльності. Без участі психічних процесів людська діяльність неможлива, вони виступають як її
невід'ємні внутрішні моменти.

Сприйняття в процесі практичної діяльності здобуває свої найважливіші людські якості. У діяльності формуються
його основні види: сприйняття глибини, напрямки і швидкості руху, часу і простору.

Уява теж пов'язана з діяльністю. Фактура уяви є відображення, хоча й не буквальне, досвіду практичної
діяльності.

Ще в більшому ступені це відноситься до пам'яті. Запам'ятовування здійснюється в діяльності і саме представляє
особливого роду мнемічну діяльність, що містить дії й операції, спрямовані на підготовку матеріалу до кращого
його запам'ятовування.

Мислення в ряді своїх форм ідентично практичній діяльності.

Мова також являє собою особливого роду діяльність, так що часто, характеризуючи її, користуються
словосполученням „мовна діяльність”.

До зовнішніх компонентів можна віднести різноманітні рухи, пов'язані з практичним виконанням діяльності:
умінням, навички і звички.

Уміння – це елементи діяльності, що дозволяють робити що-небудь з високою якістю.

Навички – це цілком автоматизовані, інстинктоподобні компоненти умінь, реалізовані на рівні несвідомого
контролю.

Ще один елемент діяльності – це звичка. Від уміння і навичок вона відрізняється тим, що являє собою так званий
непродуктивний елемент діяльності.


14. Основні проблемні блоки у діяльності: потреба - продукт діяльності; мотив - діяльність, мета - дія; умови
досягнення - операція; операція - психофізіологічні механізми


Будь-яка діяльність складається з наступних елементів: потреба - мотив - ціль - дії - операції.

До визначеної діяльності суб'єкта спонукує звичайно не якийсь один мотив, а сукупність найчастіше суперечливих
мотивів, що створюють мотивацію даної діяльності.

Потреба – це стан людини, що відображає його нестаток у чому-небудь або в кому-небудь. Різні дії і вчинки
людини визначаються певними потребами.

Мотивація – це і сукупність мотивів діяльності, і процес перетворення потреби в мотив діяльності, що викликає
діяльність по задоволенню цієї потреби.

Ціль – якісне і правильне виконання операцій. Ціль діяльності не рівнозначна її мотиву, хоча іноді мотив і
ціль діяльності можуть збігатися один з одним.

Операцією іменують спосіб здійснення дії.

15. Психологічний аналіз проблеми зсувів у структурі діяльності


Розмежування понять внутрішньої і зовнішньої мотивації взагалі вимагає встановлення деяких однозначних
критеріїв. Щодо чого мотив є внутрішнім або зовнішнім? Так, відповідно до найбільше розповсюдженої
інтерпретації, внутрішніми є мотиви, породжувані зсередини суб'єкта, а зовнішніми – ті, які задаються ззовні,
зокрема, із соціального оточення індивідуального суб'єкта. Таке розуміння невірне навіть у своїх вихідних
посилках. Будь-який мотив породжується всередині суб'єкта, у той же час цілі навчального процесу саме в силу
своєї соціальної обумовленості, в силу своєї інтерпсихічної природи можуть приймати нітрапсихічний характер,
внутрішньо поєднуючись з мотивом у предметі діяльності. Визнання мотиву внутрішнім може означати тільки те, що
він знаходиться всередині предмета даної діяльності, збігаючись при цьому з її метою.

Процес „зрушення у структурі діяльності” це основний механізм розвитку нових форм діяльності. Зрушення мотиву
на мету як вираження розвитку внутрішньої мотивації діяльності залежить не тільки від характеру психологічних
впливів, але й від того, на який внутріошньособистісний ґрунт і об'єктивну ситуацію вони покладені.

У зв'язку з цим звернемося до другого питання, що стосується цього процесу: при яких умовах? Тою необхідною
умовою, при якій може відбуватися розвиваюче зрушення мотиву на мету, є момент розширення життєвого світу
суб'єкта.

16. Основні зсуви у структурі діяльності: мети на мотив та навпаки; дії на діяльність та навпаки та ін.




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel