Реклама


Замовити реферат


От партнёров

Интересное
загрузка...

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: « Американський досвід подолання економічних криз: мозговий штурм Рузвельта, рейганоміка » (ID:10083)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       8 стр.
Размер в архиве:   41 кб.

жорсткий контроль за подовженістю робочого тижня, знижувався ступінь експлуатації робочої сили.

Стабілізуючий фактор нового закону у системі виробничих відносин, що ним запроваджувалася, був настільки
дієвим, що навіть звиклі до фронди монополісти змушені були на певний час його визнати.

Вироблені під контролем урядових структур кодекси уклала переважна більшість підприємств (усього було укладено
близько 500, а за іншими даними, понад 700 кодексів, що охопили 95 % усіх зайнятих на виробництві людей). Одна
з головних особливостей НІРА полягала в тому, що акт вимагав укладання між підприємцями і робітниками
колективних договорів, через які здійснювався суттєвий вплив на всю систему виробничих відносин, з одного
боку, заперечуючи страйки, а з іншого — дисциплінуючи свавілля підприємців.

Під тиском справа, як йшлося вище, Верховний суд у травні 1935 p. скасував закон про НІРА, але на той час
сенатором Р. Ватером уже було розроблено новий законопроект про трудові відносини, що підтверджував права
робітників на об'єднання у профспілки і укладання колективних договорів, відповідно до статті 7 "а"
попереднього закону.

Так само, як на попередньому етапі розвитку гарантованої свободи підприємництва, державне законодавство
відповідало стану виробничих відносин за умов товарного виробництва, так і тепер, в умовах його монополізації
і концентрації капіталу, надмірного скупчення робочої сили, урбанізації тощо, нове законодавство гарантувало
кожній особі цілком конкретні соціальні права, тобто впроваджувало невідому доти у США систему соціальних
гарантій. Завдяки законодавству "ньюділерів" Сполучені Штати Америки не лише наздогнали європейські країни в
упорядкуванні виробничих відносин і розвитку інститутів їх гарантування, а й набагато випередили їх.



2. Економічна політика президента Р. Рейгана


2.1. Наслідки президентства Дж. Картера. Політичне та економічне послаблення США

Соціально-економічний курс адміністрації Дж. Картера можна розділити на два етапи. На першому він переважно
будувався на традиційних для Демократичної партії постулатах неолібералізму. Для другого ж етапу перебування
Дж. Картера на посаді президента було характерно посилення консервативних елементів у політиці.

Перший етап діяльності адміністрації демократів (1977 - перша половина 1978 р.) був відзначений насамперед
збільшенням мінімуму заробітної плати з 2,3 дол. до 3,35 дол. на годину. Сплески ліберального реформаторства
виявилися також у законі 1978 р. про «повну зайнятість і збалансоване зростання», у серії урядових
реорганізацій із метою розширення можливостей президентської влади впливати на соціально-економічні процеси
(створення міністерства енергетики, реформа федеральних органів, що відають соціальними питаннями), у
розширенні практики федерального субсидування програм перекваліфікації робочої сили.

Початок другого етапу в політиці Дж. Картера належить до жовтня 1978 р., коли боротьба з інфляцією була
проголошена основним завданням і адміністрація демократів вдалася до серії заходів, котрі цілком вкладалися в
рамки неоконсервативного політичного курсу. В 1979 р. при укладанні чергових галузевих колективних договорів
профспілкам був продиктований кінцевий рівень підвищення заробітної плати в 7% (в подальшому збільшився до
9,5%), при рекомендації бізнесу уповільнити темпи збільшення цін на 1-2% від їхнього середнього зростання в
1976-1977 рр. Підприємницькі кола, спираючись на авторитет державної влади виконали першу рекомендацію і
проігнорували другу, що в умовах 9-11-відсоткової інфляції призвело до зниження реальних доходів населення.

Для подолання кризових явищ в економіці й у соціальному житті (рівень безробіття наприкінці 70-х років складав
7-8%) адміністрація Дж. Картера вступила на шлях скорочення регулюючих функцій федерального уряду й
послаблення стимулювання платоспроможного попиту. У 1979 р. була заснована президентська рада по дерегулюванню
і зняті обмеження на збільшення цін у більшості галузей промислового виробництва. Особливо яскраво посилення
консерватизму відбилося в енергетичній політиці Дж. Картера. Вона звелася спочатку до зменшення, а надалі до
фактичного скасування максимуму цін на нафтопродукти і на газ. Нафтовидобувним корпораціям були надані значні
податкові знижки, особливо у випадку розробки ними нових джерела енергії.

Помітні коливання були властиві курсу Дж. Картера і в зовнішньополітичному плані. З одного боку, у період
перебування у влади адміністрацією демократів були здійснені деякі реалістичні зовнішньополітичні акції. У
1977-1978 р. відбулося підписання договорів про новий статус Панамського каналу, що передбачали поступовий
перехід важливої міжнародної транспортної артерії у руки панамського уряду до 2000 р. Влітку 1979 р. у Відень
після довгих і дуже непростих переговорів був підписаний договір між СРСР і США про обмеження стратегічних
наступальних озброєнь, що встановлював межі для створення і розміщення стратегічних наступальних систем із
ядерними боєголовками. Водночас уряд Картера нерідко йшов на такі дії, що ускладнювали міжнародну обстановку.
Так, виступаючи в якості постійного союзника Ізраїлю, Сполучені Штати стали головним ініціатором сепаратного
договору між цією країною і Єгиптом, що не сприяло справі близькосхідного врегулювання. Посилення міжнародної
напруженості на рубежі 70-80-х років багато в чому було викликано, крім того, ескалацією ворожих дій США
стосовно Ірану, а також серйозним ускладненням радянсько-американських відношень у зв'язку з запровадженням
радянських військ в Афганістан і низкою жорстких мір, розпочатих у відповідь на це американським урядом. Саме
захоплення американських дипломатів в Тегерані, а точніше, неспроможність адміністрації Картера вирішити цю
проблему стала “козирною картою передвиборчої компанії республіканців”

Американские президенты: 41 исторический портрет от Д. Вашингтона до Б. Клинтона / под ред. Ю. Хайдекинга.
Пер. с нем. Л.В. Седовой. – Ростов-на-Дону, 1997. – С.605. . Отже, як і в часи “Великої депресії” Америка
жадала нової влади і нового президента.


2.2. Загальні принципи економічної політики Р. Рейгана. Рейганоміка

Ідейною та теоретичною основою рейганоміки є так звана “економіка пропозиції”. Цей термін увійшов до
економічного лексикону на початку 80-х років. Економіка пропозиції не є новою теорією, її слід розглядати
скоріше як спробу застосувати неокласичний аналіз до економічної політики держави.

Концептуальними попередниками економіки пропозиції є економіки-класики. Французький економіст К. Строфф
відзначав, що економіка пропозиції являє собою відродження принципів класичної політичної економії ХХ ст

Кондатьева Т.С. Экономическая политика республиканской администрации / «Рейганомика»: теория и практика. –
М., 1984. – С.8. .

Економіка пропозиції проповідує повернення до неокласичної теорії пропозиції, проти якої в свій час була
спрямована кейнсіанська “революція”. Згідно теорії пропозиції в умовах вільного ринку пропозиція сама створює
попит. Прихильники цієї теорії стверджують, що якщо дозволити економічній системі функціонувати безперепонно,
то виробництво буде породжувати доходи (заробітну плату, прибуток, ренту), котрі, коли будуть витрачені їх
конкретними власниками, виявляться достатніми для того, щоб забезпечити збут вироблених товарів. Звідси
прихильники економіки пропозиції роблять наступні висновки: по-перше, проблема недовантаження виробничих
потужностей і проблема безробіття вирішуються самі по собі шляхом збільшення виробництва (тобто пропозиції);
по-друге, політика стимулювання економіки повинна бути спрямована виключно на усунення бар’єрів, що заважають
зростанню заощаджень. На питання, чому США наприкінці 70-х років опинилися в складній економічній ситуації
прихильники економіки пропозиції відповідали, що їй не дають функціонувати “нормально”, тобто у відповідності
з внутрішніми, притаманними їй законами. Вони оголошують державне регулювання джерелом усіх бід і вважають, що
чим менше буде втручання держави у справи приватного бізнесу, тим ефективніше буде функціонувати ринок.
Державне регулювання, на їхню думку, “накладає пути” на економіку і заважає вільній грі ринкових сил. Як
підкреслює К. Строфф, економіка пропозиції “повністю відновлює ринок у своїх правах”

Кондратьева Т.С. Экономическая политика республиканской администрации / «Рейганомика»: теория и практика. –
М., 1984. – С.9.. Саме в підході до державного регулювання і полягає принципова відмінність економіки
пропозиції від кейнсіанської теорії

. Як підкреслює провідний ідеолог економіки пропозиції К. Ірвінг кейнсіанці підходять до економіки “згори”, з
точки зору уряду, що втручається у господарські процеси, щоб зберегти “гармонійний економічний всесвіт”.
Теоретики економіки пропозиції, навпаки, розглядають господарське життя з точки зору підприємців і інвесторів,
яких вони вважають головною рушійною силою виробництва

Там само. – С.10..

Прихильники економіки пропозиції стверджують, що регулювання протирічить фундаментальним американським
цінностям, порушує закон вільної конкуренції. Згідно з економікою пропозиції активний початок суспільства
являють багаті люди. Вони виконують найважливішу функцію, що виражається у інвестуванні більшої частини своїх
прибутків у виробництво. Звідси робиться висновок, що головним завданням економічної політики повинен бути




загрузка...
© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel